۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۵۳۱۰۲۸
آیت الله سبحانی:

امنیت امروز ثمره مجاهدتهای جوانان رشید انقلاب است

حضرت آ‌یت الله سبحانی تأکید کرد: از آنجا که شهید هستی خود را نثار حیات ما می کند، ما باید پاسدار مقام و منزلت او باشیم و یکی از نشانه های پاسداری از مقام آنان احترام به جایگاه دفن آنان است.
آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی به مناسبت برنامه تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام و خاکسپاری شهیدان در مدرسه علمیه معصومیه قم پیامی صادر و تأکید کرد که از آنجا که شهید هستی خود را نثار حیات ما می کند، ما باید پاسدار مقام و منزلت او باشیم و یکی از نشانه های پاسداری از مقام آنان احترام به جایگاه دفن آنان است.

متن کامل پیام این مرجع تقلید به شرح زیر است:

پایان زندگانی هر کس به مرگ اوست  * جز مرد حق که مرگ وی آغاز دفتر است

انسان در روی زمین یک حیات و زندگی بیش ندارد و از روزی که دیده به جهان می گشاید و پس از گذراندن دوران کودکی و جوانی و سپس نزول به پیری، چشم از جهان می بندد و پرونده زندگانی وی بسته می شود و دفتر حیات او پایان می پذیرد.

 ولی گروهی هستند که از طریق ایثار و شهادت پس از مرگ، زندگی دیگری به روی خود می گشایند و در حقیقت از یک زندگی تنگنا به یک زندگی وسیع و گسترده گام می نهند.

 این همان شهیدان راه حقند که مرگ آنان پایان زندگی نیست، بلکه آغاز زندگی بهتر و برتر است و این حقیقت را قرآن مجید بیان می کند و می فرماید« وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ»

 بیتی که آغاز گفته شد، ترجمه این آیه به زبان دیگر است و آن این که:

پایان زندگانی هر کس به مرگ اوست * جز مرد حق که مرگ وی آغاز دفتر است

گاهی سؤال می شود این مقام والای شهیدان چه علتی دارد؟ پاسخ آن روشن است، ایثار آنان چنین مقامی را به آنان بخشیده است. آنان بسان شمع می سوزند و اطراف خود را روشن می کنند تا دیگران در روشنایی خاصی بسر ببرند. قرآن مجید می فرماید« وَ یُوْثِرُونَ عَلى اَنْفُسِهِمْ وَ لَوْ کانَ بِهِمْ خَصاصَهٌ»

این آیه در مورد ایثار مال است، شهید جان خود را ایثار می کند تا دیگران در فضای آرام زندگی کنند.

از آنجا که شهید هستی خود را نثار حیات ما می کند، ما باید پاسدار مقام و منزلت او باشیم و یکی از نشانه های پاسداری از مقام آنان احترام به جایگاه دفن آنان است و پیوسته در کنار تربت آنان بنشینیم با خواندن قرآن به یاد آنان باشیم و از این طریق آنان را عزیز و گرامی بشماریم.

حضرت امام اعلی الله مقامه فرموده اند: «ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد».

این امنیت که اکنون در آن بسر می بریم ثمره مجاهدتهای جوانان رشید این ملت از نخستین روز انقلاب تا به امروز است. خداوند شهیدان راه آزادی و انقلاب اسلامی را با سرور شهیدان حسین بن علی(ع) محشور فرماید.

من از همین راه، مراتب اخلاص و ارادت صمیمانه خود را به روح پاک شهیدان که در این مرکز علمی به خاک سپرده می شوند، تقدیم می دارم و برای پدید آورندگان این فضای روحانی سلام و درود می فرستم.

جعفر سبحانی

/1323/ ۲۰۳/ص

ارسال نظرات