۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۵۳۰۴۹۰
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

هنر ظرفیت ارزشمندی برای انتقال فرهنگ عاشورا است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که فرهنگ و گفتمان عاشورایی امروز به یک گفتمان جهانی تبدیل شد است گفت: تلاش ها و توطئه های دشمنان نتوانست مانع از گسترش و جهانی شدن این فرهنگ الهی شود.
امام جمعه نوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران یک شنبه شب در مراسم سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان که در دانشگاه هنر و معماری نوشهر برگزار شد با اشاره به این که آرمان ها و ارزش های عاشورایی برای همیشه زنده و پویا خواهد ماند، گفت: دشمن برای کمرنگ کردن ارزش های عاشورایی تلاش های بسیاری انجام داده، اما این تلاش ها با شکست مواجه شده است.

وی با بیان این که فرهنگ عاشورا تا ابد در جامعه اسلامی زنده و پویا خواهد ماند، افزود: عاشورا محصول یک حادثه تاریخی نیست که با گذشت سال ها به فراموش سپرده شود، بلکه عاشورا یک فرهنگ همیشه پویا و جاودانه است.

مسؤول حوزه علمیه نوشهر با اشاره به این که عاشورا نماد ایستادگی حق در برابر باطل است، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) و یاران باوفایشان عزتمندانه در برابر دشمنان ایستادند و از جایگاه دین و شریعت محمدی دفاع و حراست کردند.

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که بقا و ماندگاری اسلام ناب در گرو ماندگاری قیام و نهضت عاشورا است، تصریح کرد: هر چه می توانیم باید برای پویایی این فرهنگ ارزشمند الهی سرمایه گذاری کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن از ماندگاری و گسترش فرهنگ عاشورا در جامعه بسیار هراسان است و تلاش می کند آرمان های عاشورایی در جامعه کمرنگ شود، خاطرنشان کرد: فرهنگ عاشورایی بهترین راه قابله با هجمه ها و توطئه های دشمنان است و به همین دلیل باید تلاش کنیم این فرهنگ اصیل دینی همواره پویا باقی بماند.

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که پس از نهضت غمبار عاشورا همواره دست های پلید و شیطانی تلاش داشتند تا مانع از رساندن پیام نهضت به جامعه شوند، تصریح کرد: اما هوشیاری و بصیرت بالای امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) موجب ماندگاری نهضت عاشورا شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز در سایه حمایت ها و تلاش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرهنگ عاشورا جهانی شده است، خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم در اقصی نقاط جهان در سوگواری سید و سالار شهیدان عزاداری می کنند.

امام جمعه نوشهر با بیان این که فرهنگ و گفتمان عاشورایی امروز به یک گفتمان جهانی تبدیل شد است، تصریح کرد: تلاش ها و توطئه های دشمنان نتوانست مانع از گسترش و جهانی شدن این فرهنگ الهی شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بسیاری از حرکت های بزرگ انقلابی در سراسر جهان الگو گرفته از فرهنگ عاشورا بوده است، خاطرنشان کرد: انقلاب عظیم اسلامی ایران نیز با تأسی از فرهنگ و بصیرت عاشورایی ملت ایران به وقوع پیوست و امروز جهان مدار شده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که فرهنگ عاشورایی هیچ گاه از تاریخ حذف شدنی نیست، تصریح کرد: امروز باید از ظرفیت های تبلیغی موجود به ویژه هنر در جهت ترویج فرهنگ عاشورایی در جهان گام برداریم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که فرهنگ عاشورا تنها مختص شیعیان نیست و امروز بسیاری از مذاهب دیگر کشور نیز به امام حسین(ع) اعتقاد راسخی دارند، خاطرنشان کرد: امروز نه تنها شیعیان بلکه مسیحیان و غیر مسلمانان نیز از نهضت عاشورا درس می آموزند.

وی با بیان این که هنر ظرفیت ارزشمندی برای انتقال پیام عاشورا است، تصریح کرد: هر کسی به تناسب توان و استعدادش برای فرهنگ عاشورا گامی بردارد و در این بین هنرمندان با هنرشان در احیاء فرهنگ عاشورا گام بردارند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که سعادت دنیوی و اخروی ما در گرو حرکت در مسیر فرهنگ عاشورا است، بیان داشت: رشد و تعالی کشور در عرصه های مختلف کشورمان به برکت بهره گیری از فرهنگ عاشورا حاصل شده است.

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که با بهره گیری از آرمان های حسینی می توانیم به پیشرفت های گسترده تری در جهان دست یابیم، خاطرنشان کرد: به برکت عاشورای حسینی شیعه را حفظ کردیم و تشیع را رواج دادیم.

مسؤول حوزه علمیه نوشهر با اشاره به این که ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس نیز رزمندگان سپاه اسلام با بهره گیری از فرهنگ عاشورا در برابر دشمنان ایستادند و از اسلام و انقلاب دفاع کردند، بیان داشت: امروز نیز مدافعان حرم پرورش یافتگان مکتب امام امام حسین(ع) هستند.

وی با اشاره به این که دشمنان تلاش می کنند تا فرهنگ عاشورا و عزاداری های حسینی تنها ظاهری باقی بماند، خاطرنشان کرد: اما دشمنان بدانند که ملت ایران عزاداری ماه محرم را هر ساله با شور و شعور حسینی برگزار می کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که درس ها و عبرت های عاشورایی همواره مورد توجه این ملت خواهد بود، تصریح کرد: ملت بزرگ و با بصیرت ایران اسلامی با برافراشته نگاه داشتن پرچم نهضت عاشورا در این کشور نخواهند گذاشت آرمان های عاشورایی کمرنگ شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، عاشورا را مظهر غیرت و آزادگی برشمرد و خاطرنشان کرد: هنرمندان در قالب فیلم، تئاتر، نقاشی، شعر و امثالهم در احیاء فرهنگ عاشورایی حرکت کنند./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات