۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۵۲۹۲۸۹
دبیر کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش خراسان شمالی:

زمینه جذب مشاوران مذهبی در آموزش و پرورش فراهم شود

دبیر کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: باید سازوکاری برای جذب رسمی مبلغان و مشاوران مذهبی در آموزش و پرورش فراهم شود.
حجت الاسلام محمودیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدصادق محمودیان، دبیر کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش خراسان شمالی، امروز در جمع روحانیان مدارس، اظهار کرد: از سال‌های گذشته طلاب و روحانیان در مدارس وقت زیادی برای تربیت اسلامی و انقلابی دانش آموزان می‌گذارند؛ به‌گونه‌ای که ارتقای بعد معنوی دانش‌آموزان در این مدارس کاملاً مشهود است.

وی با بیان اینکه رفع شبهات دانش آموزان و پاسخ‌گویی به سؤالات آنها از سوی روحانیان مبلغ در مدارس اقدام ارزنده‌ای است، افزود: در این راستا در خراسان شمالی تعامل مناسبی بین مدیران آموزش و پرورش و روحانیان اعزامی وجود دارد و مشکلات و موانع احتمالی هم به‌خوبی برطرف می‌شود.

حجت‌الاسلام محمودیان تصریح کرد: اما باید سازوکاری اندیشیده شود تا روحانیان مبلغ در مدارس در درازمدت جذب آموزش و پرورش شوند تا بتوانیم از ظرفیت آنها بیش از پیش استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: اگر در هر مدرسه یک روحانی مستقر داشته باشیم یقیناً حضور روحانی طلبه در فضای آموزش و پرورش منشأ اثر زیادی خواهد بود؛ ازاین‌رو باید سازوکار این موضوع فراهم شده و در نشست کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش مصوب شود.

حجت‌الاسلام محمودیان با بیان اینکه البته هر موضوعی سازوکاری دارد و این سازوکارها تعریف شده است، خاطرنشان کرد: ورود به آموزش و پرورش سازوکار مشخصی دارد و خیلی خوب بود اگر مشاوران مذهبی از سازوکارهای جاری آموزش و پرورش وارد این نهاد می‌شدند تا مشکلات مادی و مالی برای آنها به وجود نیاید.

وی با اشاره به اینکه از ابتدا مجریان این طرح محکم‌کاری نکردند، افزود: این اشکال به کسانی وارد است که مؤسس این کار بودند، اکنون بسیاری از برادران و خواهران حق‌التدریس در آموزش و پرورش به‌تدریج جذب این نهاد می‌شوند اما چرا طلاب و روحانیان فعال در آموزش و پرورش جذب این نهاد نمی‌شوند.

حجت‌الاسلام محمودیان با تأکید بر اینکه کار باید از اول درست اجرایی می‌شد و مسائل پیرامونی آن به‌درستی بررسی می‌شد، تصریح کرد: این موضوع در جلسه همکاری حوزه و آموزش و پرورش باید بحث و بررسی شده و راهکاری برای آن پیدا شود.

وی اضافه کرد: این مشکل باید به‌صورت قانونی رفع شود تا زحمات مبلغان و مبلغات در مدارس بعد از چند سال نادیده گرفته نشود؛ به‌گونه‌ای که مشاوران مذهبی در مدارس غریبه نباشند بلکه باید عضو خانواده آموزش و پرورش باشند./9314/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات