۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۵۲۹۱۶۶
حجت الاسلام والمسلمین تبریزی:

بقای دین اسلام به بقای مجالس عزاداری برای امام حسین است

استاد درس خارج حوزه با بیان این که بقا و ادامه دین به بقا و ادامه مجالس عزاداری مردمی است، گفت: جریان کربلا همیشه باید حرارت لازم را داشته باشد تا دین زنده بماند.
حجت الاسلام تبریزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شیخ جعفر تبریزی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم و فرزند مرحوم حضرت آیت الله شیخ جواد تبریزی(ره) شنبه شب در مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی که در هیأت خادم الرضا(ع) قم برگزار شد، با بیان این که انسان باید از قصص قرآنی عبرت بگیرد، گفت: مستحبی بالاتر از عزاداری و اشک بر امام حسین(ع) وجود ندارد.

وی افزود: پیامبر فرمودند که دو چیز گرانبها را یعنی قرآن و اهل بیت(ع) را به یادگار می گذارم و مسلمانان برای سعادت و نجات از گمراهی به آن ها تمسک کنند، برخی روز به روز عقب می روند و افعالی را مرتکب می شود که بدترین کارها است از جمله این که برادر خود را سر می برد تا به خدا تقرب بجوید.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان این که افتخار تشیع این است که برای اعتقادات و کارهای خود برهان و استدلال دارند، اظهار داشت: تشیع حاضر است که با منابع مختلف حق بودن خود را ثابت کند اما دیگران نتوانستند عقاید خود را ثابت کنند بلکه بر خلاف مسلمات خود عمل می کنند.

وی ادامه داد: منابع شیعه و سنی از پیامبر نقل کردند که بعد از ایشان 12 نفر امامت می کنند که همه از قریش هستند، امام حسین(ع) هرگاه اسلام در خطر بوده وارد میدان شده و از همه چیز خود مایه گذاشته است، هیچ مستحبی پاداش عزاداری برای سیدالشهدا را ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ جعفر تبریزی با بیان این که امام حسین(ع) با خدا معامله کرد و هرچه داشت برای خداوند داد، ابراز داشت: این است که سیدالشهدا عزیز خداوند است و عزاداری برای او بالاترین ثواب ها را دارد و گناهان انسان را از بین می برد.

وی عنوان کرد: اباعبدالله الحسین(ع) از همه چیز خود گذشت وشعار و جریان امام حسین(ع) باید باقی بماند، باید مراقب باشیم که جوانان را جاهای دیگر نکشانند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امیرمؤمنان(ع) فرمود شیعیان ما را یاری می کنند و در شادی ما شاد هستند و در حزن اهل بیت(ع) نیز ناراحت هستند از این رو عده ای شبهه افکنی نکنند که اسلام تنها عزاداری و گریه است.

وی اضافه کرد: تمام کارها باید بر اساس الگوی اهل بیتی(ع) باشد نه این که کار دیگران را ملاک کار خود قرار دهیم، بقا و ادامه دین به بقا و ادامه مجالس عزاداری مردمی است، جریان کربلا همیشه بایدحرارت لازم را داشته باشد تا دین زنده بماند./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات