۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۵۲۹۰۴۱
حجت الاسلام تبریزی:

اجازه ندهیم عده ای شعائر حسینی را تضعیف کنند

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تلاش برخی از افراد و جریانات برای کم رنگ کردن شعائر حسینی گفت: امروز باید مراقب باشیم که برای ما شبهه ایجاد نکنند و سبب تضعیف شعائر نشوند.
حجت الاسلام تبریزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جعفر تبریزی استادحوزه علمیه قم و فرزند مرحوم آیت الله تبریزی در مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی که در هیأت خادم الرضای قم برگزار شد، با اشاره به حدیث ثقلین گفت: پیامبر فرمودند قرآن و اهل بیت(ع) دو ثقل هستندکه مسلمانان باید هر دو را با هم داشته باشند و از آنان حراست کنند.

وی با اشاره به فداکاری های امام حسین(ع)در راه دین افزود: حضرت سیدالشهدا هر زمان اسلام در خطر بوده وارد میدان شده و تکلیف خود را انجام داده است، امام حسین(ع) سند اسلام به شمار می رود که باید بزرگ داشته شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که بر اساس فرموده پیامبر اسلام مسلمانان باید مودت اهل بیت(ع) را داشته باشند، اظهارداشت: یکی از معناهای عزاداری اظهار محبت و ارادت به اهل بیت(ع) است، انسان باید شخصیت اهل بیت(ع) به ویژه سیدالشهدا را بشناسد چرا که خداوند دوستی با امام حسین را خواسته است.

وی ادامه داد: خداوند جریان هایی را در قرآن ذکر می کند که در آن طفل 6 ماهه، تشنگی، فداکاری زن و بریدن سر وجود دارد، قرآن سعی بین صفا و مروه را از شعائر الهی معرفی می کند، امروز باید مراقب باشیم که برای ما شبهه ایجاد نکنند و سبب تضعیف شعائر نشوند.

حجت الاسلام تبریزی با بیان این که قصص قرآنی برای عبرت گرفتن مردم است، ابراز داشت: اگر بنا است که خدا کوه صفا و مروه را از شعائر قرار دهد باید گفت کوه طور بهتر بود چرا که در آن وحی نازل شده است بنابراین منظور از شعائر خود کوه صفا و مروه نیست بلکه جریانی است که بین آن واقع شده است.

وی عنوان کرد: حضرت ابراهیم همسر و فرزند خود را به سرزمینی غریب می برد و به آنها می گوید شما را تنها می گذارم و خدا به من مأموریتی داده است و با بروم و شما را به خداوند می سپارم، بعد از مدتی آذوقه تمام شد و بچه شروع به گریه کردن کرد چرا که گرسنه و تشنه بود، مادر فداکار بین صفا و مروه حرکت می کرد و ضجه می زد تا برای فرزند خوبی آبی پیدا کند که با عنایت الهی چشمه زمزم ایجاد شد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: این داستان قرآنی در دقیقا همان جریان امام حسین(ع)، غربت کربلا، تشنگی شیرخواره 6 ماهه و غریب ماندن است؛ متأسفانه افراد منحرف، کم عقیده و کسانی که شعائر برای آن ها معنا ندارد سعی در فریب افراد دارند، تمام اسلام در امام حسین(ع) خلاصه می شود از این رو تأکید بزرگان و علما بر محرم و صفر است چون بقای اسلام به بقای حسین(ع) است.

وی اضافه کرد: کسی که در مسیر سیدالشهدا حرکت می کند باید عزادار واقعی حضرت باشد، اگر کسی سعادت دنیوی و اخروی می خواهد باید دنباله رو امام حسین(ع) باشد، این که عده ای می گویند نباید برای اهل بیت(ع) به ویژه سیدالشهدا گریه کرد حرف نادرستی می زنند، این در حالی است که در روایات بر گریه و عزاداری برای حضرت بسیار تأکید شده است، خداوند گریه بر مظلوم را دوست دارد./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات