۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۵۲۸۸۹۲
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

دین اسلام هرگز کهنه نمی‌شود

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اسلام دین حیات است، گفت: قرآن و اسلام هیچگاه کهنه و قدیمی نمی‌شود.
استاد انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، شب گذشته در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) تهران پارس گفت: اسلام شناس‌تر از وجود مقدس پروردگار نداریم چرا که او همه اسلام را در سه بخش اعتفادات درست، عمل صالح و اخلاق حسنه نظام داده است.

وی افزود: همچنین انسان شناس‌تر از خداوند نیز نداریم چرا که آفریننده اوست برهمین اساس دین اسلام کاملا مطابق با خلقت انسان تنظیم شده که اگر چنین نبود در دینش نقص و عیب وجود داشت در حالی  که از زمان انعقاد نطفه تا لحظه مرگ خداوند برای قانون و دستورالعمل ارائه کرده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اسلام تنها دین قابل پذیرش نزد خداوند است، ابراز کرد: خداوند زمانی که می‌خواهد انبیای الهی را از لحاظ دین معرفی کند آنان را مسلمان می‌نامد در قرآن کریم نیز ما مشاهده می‌کنیم که از لفظ دین استفاده شده و هرگز از لغت ادیان نامی نبرده است.

مفسر قرآن کریم با تاکید براینکه دین و قرآن کریم ابدی است، تصریح کرد: حدود هزار و 500 سال است که کسی نتوانسته آیه ای همانند آیات قرآن کریم بیاورد چرا که این کلام الهی است اگر کل جن و انس جمع شوند تا یک آیه بیاورند قادر به این کار نخواهند بود بنابراین قرآن معجزه پیامبر(ص) است.

این خطیب مشهور با تاکید بر اینکه قرآن کلام الهی است، گفت: همه مردم وظیفه دارند تابع و مطیع کلام خداوند باشند خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: اگر کسی دنبال دینی غیر از دین من برود و به آن عمل کند نه تنها از او قبول نمی‌شود بلکه جزء زیانکاران قیامت نیز به شمار خواهد رفت.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: خداوند می‌فرماید: مردم آیا من زمین را کفات قرار ندادم، جای دیگر آمده همه موجودات زوج خلق شده و زمین در فضا معلق است؛ براساس این آیات آیا امکان دارد قرآن کهنه و قدیمی شود؟ که برخی بگویند که دین و قرآن برای هزار و چهارصد سال پیش بوده و اطاعت از آن عاقلانه نیست! این سخن جاهلانه به این دلیل است که آنان دین را نفهمیده‌اند.

وی در پایان اسلام را دین حیات دانست و خاطر نشان کرد: خداوند می‌فرماید: اگر کسی با دین اسلام در ارتباط نباشد میت هستند؛ تالیف هزاران کتاب از سوی عالم و دانشمندان مسلمان این مهم را تصدیق می‌کند که اسلام دین زنده و غیر قابل قدیمی شدن است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات