۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۵۲۸۵۷۴
گزارشی از سفر دو روزه شیخ اکرم الکعبی به استان خوزستان؛

پایان جرثومه داعش در عراق و سوریه قریب الوقوع است

دبیر کل حرکة النجباء عراق به دعوت آیت‌الله عباس کعبی، نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به اهواز سفر کرد.
شیخ اکرم الکعبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شيخ اكرم الكعبي دبیر کل حرکة النجباء مقاومت اسلامی عراق به دعوت آیت الله عباس كعبى، نماينده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در سفری دو روزه به اهواز سفر کرد.

این فرمانده مقاومت اسلامی عراق با استقبال آیت الله کعبی وارد استان خوزستان شد و در بدو ورود در مرکز علمی فرهنگی امام حسین(ع)، درباره مسائل منطقه تبادل نظر  و از حضور فعال آیت الله کعبی در عرصه پشتیبانی از مقاومت در عراق و سوریه و لبنان قدردانی کرد.

حجت الاسلام اکرم الکعبی در مجلس عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) در حسینیه مرکز علمی فرهنگی امام حسین(ع) اهواز حضور یافت و به همراه عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) به عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان پرداخت و سپس با شماری از علما و شخصیت های علمی و حوزوی حاضر در این جلسه به گفت وگو پرداخت.

وی به شکست های اخیر داعش اشاره کرد و با بیان اینکه  در آینده نزدیک این گروه تروریستی به پایان عمر خود می رسد، از نقش مهم مردم شهید پرور و ولایی استان خوزستان در این جنگ نابرابر و همیاری آن ها از ملت مظلوم سوریه تقدیر کرد.

این فرمانده بسیجی عراقی همچنین از پشتیبانی علماء و مسؤولان جمهوری اسلامی ایران در مقابله کردن با گروه ترویستی داعش تشکر کرد.

دبیر کل حرکة النجبا عراق همچنین از اهمیت والای التزام به ولایت فقیه و پیروی از آن و همچنین تاثیر بی نظیر فتوای مرجعیت و استمرار در محور حماسه حسینی یاد کرد.

دیدار با آیت الله سید محمد علی موسوی جزائری  نماینده ولی فقیه در استان خوزستان از دیگر برنامه سفر دو روزه شیخ اکرم الکعبي بود.

در این دیدار آیت الله موسوی جزایری، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مخالف قطعی همه‌پرسی کردستان عراق است، اظهارداشت: ما عراق واحد و یکپارچه را خواهانیم و تنها دولت مرکزی را در آن قبول داریم.

همچنین حجت‌الاسلام اکرم الکعبی با تأکید بر اینکه اجازه استقلال کردستان را نمی‌دهیم، گفت: مردم عراق، خواهان کشوری یکپارچه و متحد بوده و ما نیز با تکیه‌بر نیروهای مردمی جبهه مقاومت عراق، بر عزم خود استوار خواهیم بود.

حجت الاسلام شیخ اکرم کعبی همچنین در ضمن برنامه های خود نماز مغرب و عشاء را در مسجد رضوان اهواز اقامه کرد.

این عالم عراقی همچنین در مجلس عزای اباعبدالله الحسین(ع) در مسجد النبی اهواز که از طرف بیت عالم فقید آیت الله شيخ محمد کرمی برپا بود شرکت و با آیت الله شیخ ناصر کرمی دیدار کرد.

آیت الله کرمی با خوش آمد گویی و ابراز خرسندی از حضور شیخ اکرم الکعبی برای پیروزی مقاومت اسلامی و مجاهدان این جبهه دعا و در ادامه درباره مسائل منطقه با وی گفت و گو کرد.

شیخ اکرم الکعبي همچنین به اتفاق آیت الله شیخ عباس کعبی به دیدار خانواده شهید سجاد باوی از شهدای اخیر مدافعان حرم رفت و از خانواده ایشان تقدیر کرد.

دبیر کل جنبش اسلامی نجباء همچنین با آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری دیدار و در باره سیر تاریخی تشکیل مقاومت اسلامی در عراق توضیحاتی ارائه کرد./1323/۲۰۲/ص

ارسال نظرات