۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۵۲۸۵۵۹
امام جمعه بابل:

شهدای مدافع حرم فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس را امتداد بخشیدند

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به تاثیر فرهنگ عاشورایی در دفاع مقدس و جبهه مقاومت اسلامی، گفت: شهدای جوان مدافع حرم خط بطلانی بر تلاش دشمنان برای انقطاع فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس کشیدند و این فرهنگ همچنان در نسل های جدید ما امتداد دارد.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمععه بابل امروز در دیدار جمعی از فرماندهان دفاع مقدس با اشاره به این مطلب که دفاع مقدس برگرفته از پیام عاشورا بود، گفت: در دفاع مقدس ملت ما مظلومانه از خود دفاع کرد و تنها ایمان الهی بود که موجب مقاومت و ایستادگی بی نظیر ملت ما در برابر همه دشمنان شد.

وی افزود: تصور دشمن سقوط نظام اسلامی و تصرف کشور در کمتر از یک هفته بود اما حضور مردم برای دفاع از انقلاب تحت رهبری ولایت فقیه، نقشه ها و تصورات دشمن را نقش بر آب کرد.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) با بیان این مطلب که دفاع مقدس 8 ساله برکت عظیمی را برای ملت ما مهیا کرد، اظهار داشت: ملت ما در دفاع مقدس عاشورایی جنگید و با تاسی از سیدالشهدا(ع) و شهدای کربلا، اخلاص و ایمان الهی خود در سراسر جبهه ها به ظهور رساند.

وی ادامه داد: ملت ما در دوران دفاع مقدس شعار هیهات منا الذله سیدالشهدا(ع) را در این عصر تبلور بخشید و با نیرویی اندک و ضعیف اما سراسر مملو از ایمان الهی در برابر چندین لشکر و سپاه سراسر مجهز دشمن جانانه مقاومت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ضمن با اشاره به این نکته که دستاوردهای دفاع مقدس به برکت عاشورا و قیام حسینی است، تصریح کرد: دفاع مقدس با صدها هزار شهید و مجروح موجب احیای ما شد و اقتدار و صلابتی بزرگ را برای ملت ما به ارمغان آورد و در کنار آن نباید از نقش مادران و پدران شهدا در این عرصه غفلت کرد.

وی تاکید کرد: مادران و پدران با بهره گیری از فرهنگ عاشورایی و تربیت یافته در مجالس روضه سیدالشهدا(ع) فرزندان خود را در امتداد قیام امام حسین(ع) تربیت کردند تا کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا را تجلی عینی ببخشند.

وی با بیان این مطلب که در سایه دفاع مقدس عزت و شرف خود را احیا کردیم، گفت: امروز دشمن با شناختی که از ما از دوران دفاع مقدس به دست آورده است، جرات حمله و دست اندازی را ندارد و لذا در صدد حمله به فرهنگ مقاومت از طریق رسانه های خود و برخی پیاده روهای خود در کشور می کند.

امام جمعه بابل با تاکید بر انتشار هنرمندانه افتخارات دفاع مقدس برای جامعه امروز، خاطرنشان کرد: یکی از تلاش های نرم دشمنان در عرصه فرهنگی، جدا کردن جامعه امروز و نسل های آینده با فرهنگ مقاومت  و رزم است اما وجود شهدای جوان مدافع حرم از نسل نو جامعه عملا خط بطلانی بر این تلاش دشمنان کشید.

وی ادامه داد: خون سیدالشهدا(ع)  همچنان با وجود جوانان غیور، مومن و شجاعی مانند شهید حججی در این دوران در جریان است و با شهادت هر شهید، جامعه ما بیدارتر و استوارتر در مسیر ایمانی خود گام بر می دارد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی به برخی از قلم های زهرآگین و توهین آمیز به فرهنگ مقاومت  و ایثار اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی با طرح شبهات مختلف از جمله زیر سوال بردن تقدس دفاع مقدس، چرایی حمایت جمهوری اسلامی از مقاومت اسلامی، زدن اتهام به شهدای مدافع حرم در صدد مایوس کردن ملت از مسیر نورانی خود هستند اما ملت ما هیچگاه از این مسیر طی شدن برنخواهد گشت.

وی افزود:  به تعبیر امیرالمومنان(ع) ملتی که لباس رزم را از بدن خود بیرون بیاورد باید لباس ذلت بر خود بپوشد و لذا ما هیچگاه از عنصر قدرت خود عقب نشینی دست بر نخواهیم داشت.

امام جمعه بابل تصریح کرد: امنیت امروز ما مدیون شهدا، ایثارگران و خانواده های آنان است و لازم است متولیان امر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای در امان ماندن از ناتوی فرهنگی دشمن تلاش مجدانه ای را انجام دهند./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات