۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۵۲۸۳۵۹
قاسمی در گفتگو با رسا:

اجازه نمی‌دهیم هیچ حق و حقوقی از ما در برجام تضییع شود/ وزیرخارجه امارات در قواره اظهارنظر برای برجام نیست

قاسمی با اشاره به موضوع نقض برجام از سوی آمریکا، گفت: ما به تناسب اتفاقاتی که پیرامون برجام می‌افتد تصمیم می‌گیریم و اقدامات لازم را انجام می‌دهیم، اجازه نخواهیم داد هیچ حق و حقوقی از ما در برجام تضییع شود.
قاسمی

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امورخارجه در گفتگو با خبرنگاز خبرگزاری رسا، درباره ابهام وزارت خارجه در اعتراض به نقض برجام توسط آمریکا، گفت: ما در برخورد با آمریکا اقدامات لازم را انجام می‌دهیم اما اینکه چرا این موضوع نباید دائما علنی شود از این رو است که هر کشوری منافع کشورش راخودش براساس مطالح مردم مشخص می‌کند.

وی ادامه داد: ما با توجه به شرایط مختلف اقداماتی را انجام می‌دهیم ولی ممکن است زمانی این اقدامات مطرح شود و گاهی هم علنی نشود؛ زیرا برجام برای ما دارای اهمیت است و نقض آن را پیگیری می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امورخارجه یادآور شد: هیأت عالی نظارت بر برجام تشکیل شده است و تصمیمات در آنجا مشخص می‌شود و سپس به ارگان‌ها مربوط وظایف را ابلاغ می‌کنیم.

قاسمی تاکید کرد: ما به تناسب اتفاقاتی که پیرامون برجام می‌افتد تصمیم می‌گیریم و اقدامات لازم را انجام می‌دهیم، اجازه هم نخواهیم داد که هیچ حق و حقوقی از ما در برجام تضییع شود.

وی افزود: ما توان این را داریم که خیلی راحت به شرایط پیش از برجام برگردیم و برای هر برنامه و هرنوع رفتاری برنامه‌ریزی‌های خود را داریم و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

سخنگوی وزارت امورخارجه ابراز داشت: امروز ایران قدرتمندتر از ایران ده سال پیش است؛ بنابراین باجدیت و با همت والایی که در مردم خود داریم روبه جلو خواهیم رفت.

قاسمی در پاسخ به این سوال که چرا وزارت خارجه درباره صحت اظهارات موگرینی اعلام نظر نمی کند، خاطرنشان کرد: ما اقدامات لازم را همواره در كمیسیون‌های مختلف نسبت به برجام داشته‌ایم و آنچه كه به عنوان یک برنامه در مقابل بدعهدی آمریكا باشد اتخاذ شده است، این سیاست را ادامه خواهیم داد و در مورد شركاء خود در ٥+١ نیز آنها را به اجرا می‌گذاریم.

وی درباره اظهارات وزیر خارجه امارات که ایران را به نقض برجام متهم کرد و اینکه ایران چه پاسخی در برابر این اتهام دارد، تصریح کرد: برخی افراد قد و قواره‌شان در ورود به برخی موضوعات بین‌المللی نیست و این افراد كه در همه‌جا دنیا وجود دارند و از این اظهارات می‌کنند نیازمند پاسخ نیستند.

سخنگوی وزارت امورخارجه ادامه داد: نباید به این اظهارات اهمیت داد، در منطقه خیلی افراد به دلیل شركاء خود و همچنین ترویج تروریستم و سركوب کردن مردم خود مجبور به این رفتارها هستند و از این رو حرف آنها قابل اهمیت نیست.

قاسمی درباره سامانه موشكی خرمشهر و مواضع غرب هم گفت: مواضع ما در مورد سامانه موشکی خرمشهر طبق منوال گذشته است زیرا ما دفاع از كشور خود را اولویت دانسته و سیاست خود را برپایه بازدارندگی قرار داده‌ایم، از این رو كسی حق دخالت در امور نظامی ما را ندارد و ما همچنان در كار نظامی خود به دنبال پیشرفت است./816/ ۳۰۱/ص

ارسال نظرات