۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۵۲۶۷۵۹
سخنران حرم رضوی:

رفع غم و اندوه، کفاره گناهان کبیره است

حجت الاسلام حسینی قمی با تاکید بر اینکه کفاره گناهان کبیره برطرف کردن و رفع غم و اندوه انسان هاست، گفت: کمک هاى مردمى و برداشتن مشکلی از زندگی مردم در اسلام به هر شکل ممکن سبب برکت در زندگى و کفاره گناهان است.
حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی سخنران حرم رضوی عصر امروز در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی در جمع زائران و مجاوران، به شرح حکمت 24 حضرت علی (ع) در نهج البلاغه اشاره کرد و افزود: این امام بزرگوار می فرمایند: مِنْ کَفَّارَاتِ الذُّنُوبِ الْعِظَامِ إِغَاثَهُ الْمَلْهُوفِ، وَالتَّنْفِیسُ عَنِ الْمَکْرُوبِ» از جمله کفاره گناهان کبیره این است که انسان به فریاد کسی برسد و غم و ناراحتی او را برطرف کند.

وی با بیان اینکه بیان حضرت علی (ع) فقط کلامی نبود بلکه عملی هم بود، به روایتی از جارالله زمخشری از مفسرین اهل سنت اشاره کرد و افزود: سائل مسکینی خدمت حضرت علی (ع) آمد و از ایشان تقاضای کمک کرد که این حضرت زره قیمتی خود را برای رفع نیاز این مسکین به وی بخشیدند و به سائل گفتند مواظب باش مردم تو را فریب ندهند چون همه خاطرات من داخل این زره است.

حجت الاسلام حسینی قمی با تاکید بر اینکه کفاره گناهان کبیره برطرف کردن و رفع غم و اندوه انسان هاست، گفت: کمک هاى مردمى و برداشتن مشکلی از زندگی مردم در اسلام به هر شکل ممکن دارای اهمیتی فوق العاده است که هم موجب برکت در زندگى و هم سبب برطرف شدن بلاها و هم کفاره گناهان است.

وی با بیان اینکه متاسفانه فاصله گرفتن مردم از قرآن و نهج البلاغه سبب شده که انسان ها به دنبال مال و منال دنیوی باشند و خمس و زکات مال خود را ندهند، به آیه « وفی اموالهم حَقٌّ لِلسّائِلِ وَ الْمَحْرُومِ» اشاره کرد و افزود: تعبیر و نتیجه این آیه است که هم سائل و هم شخص محروم را باید از انفاق بهره مند کرد.

سخنران حرم رضوی در ادامه با اشاره به ایه 1 الی 7 سوره ماعون، به دو نکته مهم در تفسیر علامه طباطبایی نسبت به این آیات اشاره کرد و اظهار داشت: انسان هایی که می گویند ما مسلمانیم دو دسته هستند، دسته ای که هم با عمل و هم با زبان مسلمانند و دسته دیگر کسانی هستند که فقط  به صورت زبانی مسلمان هستند که قرآن کریم این افراد را جزء منافقین برشمرده است.

وی با بیان اینکه مسلمانی که به فکر مسکین، یتیم و فقرا نیست و با آنان کار ندارد مسلمان نیست، ادامه داد: متاسفانه طبق آمار رسمی کشور 12 میلیون نفر در فقر مطلق به سر می برند.

حجت الاسلام حسینی قمی در پایان با اشاره به اینکه فقر مالی بیشترین مشکلی است که امروزه در کشور وجود دارد، گفت: مسؤولین کشور باید اولویت خود را رفع فقر در جامعه قرار دهند./859/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات