۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۵۲۶۷۱۹
امام جمعه بجنورد:

فقه دین باید برای تمام نیازهای جامعه راهکار داشته باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه یکی از اصول اساسی مهارت دینی فقه و فهم دین است، گفت: باید فقه دین برای تمام نیازها و مسائل جامعه اعم از دینی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی راهکار داشته باشد.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار طلاب جدیدالورود مدارس علمیه استان، با اشاره به اهمیت تحصیل علوم دینی، اظهار کرد: یکی از اصول مهارت دینی فقه و فهم دین است.

وی اضافه کرد: مرجعیت قله حوزه‌های علمیه است؛ اما فقه دین یعنی هر آنچه جامعه به آن نیاز دارد باید علم و فقه آن را بیاموزیم؛ ازاین‌رو فقه انواع و اقسام مختلفی دارد.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: فقیه شدن یعنی انسان در حوزه‌های اجتماعی با فقاهت و مهارت و پشتوانه فهم دین وارد شود.

به گفته وی باید فقه دین برای تمام نیازها و مسائل جامعه اعم از دینی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی راهکار داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد رسالت طلاب و روحانیان، اظهار کرد: رهبری می‌فرمایند امروز تهاجم فرهنگی با استفاده از ابزارها و فناوری‌های جدید مسأله مهمی است که در این زمینه صدها راهرو به سمت فکر جوان و نوجوان ما وجود دارد؛ اما طلاب و روحانیان باید در مقابل اینها ایستادگی کنند.

وی با بیان اینکه بنا به فرموده رهبری امروز نمی‌شود به همان روش‌های قدیمی خود اکتفا کنیم، خاطرنشان کرد: همه اینها به تعبیر رهبر معظم انقلاب ذیل مهارت دینی خلاصه می‌شود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خطاب به طلاب و روحانیان، تصریح کرد: باید مهارتی را بیاموزیم که بتوانیم با جامعه خود ارتباط برقرار کرده و در راستای وظایف خود مؤثر و اثرگذار باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: طلاب باید درس‌های خود را خوب و عمیق بخوانند و ادبیات آنها قوی باشد؛ زیرا اگر ادبیات طلبگی ما ضعیف باشد در اجتهاد خود هم لنگ می‌زنیم.

وی افزود: وقتی طلبه صفحه قرآن را باز می‌کند باید روخوانی او دلنشین باشد و قرآن را به‌خوبی حفظ کرده و با آن انس بگیرند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات