۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۵۲۶۴۹۳
آیت الله رضازاده:

مبلغان به تبلیغ عملی ملتزم باشند/ دشمن درپی کمرنگ کردن عزای حسینی است

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه ماه محرم از لحاظ تبلیغ معارف دینی، گفت: از مواردی که مبلغان باید رعایت کنند، برخورد اسلامی است چرا که هیچ صفتی به اندازه برخورد خوب با مردم مؤثر نیست و تبلیغ عملی قطعا تاثیر بیشتر و بهتری دارد.
رضازاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله رضازاده، از علمای حوزه علمیه خراسان امروز در پایان درس خارج خود در مدرسه آیت الله خویی(ره) با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، این ماه را بهترین ایام تبلیغ و بیان معارف اهل بیت(ع) و رفع شبهات مکتب ایشان دانست و گفت: در هیچ زمانی به اندازه محرم زمینه تبلیغ فراهم نیست چرا که همه افراد با هر ظاهر، عقیده و سلیقه ای در مراسم ها حضور می یابند.

وی افزود: اهمیت و جایگاه تبلیغی ماه محرم و نیز غدیر به حدی است که حتی علمای اهل سنت هم برای مشابه سازی این تشکیلات تبلیغی در مناسبت های مورد توجه خود مانند یوم الغار و روز کشته شدن مصعب بن زبیر تلاش کرده اما به نتیجه نرسیده اند.

ضرورت جذب حداکثری

آیت الله رضازاده با تأکید بر توجه مبلغان به جذب حداکثری مردم خاطرنشان کرد: مطالب و محتوای منبرها باید به گونه ای باشد که کسی طرد نشود و هیچ معصیت کاری از سفره امام حسین(ع) ناامید برنگردد. همچنین مطالب مورد نیاز همه اقشار بازگو شود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به نمونه هایی از زندگی علما و بزرگان دینی درزمینه اهمیت نفس حضور در جلسه امام حسین(ع) گفت: واقعیت است که هر جا حضور روحانیت بیشتر باشد توجه مردم به آداب ورسوم دینی بیشتر می شود.

مبلغان به تبلیغ عملی ملتزم باشند

وی با اشاره به این روایت که برخورد خوب با مردم، سر عقل است، یادآور شد: از مواردی که مبلغان باید رعایت کنند، برخورد اسلامی است چرا که هیچ صفتی به اندازه برخورد خوب با مردم مؤثر نیست و تبلیغ عملی قطعا تاثیر بیشتر و بهتری دارد.

آیت الله رضازاده با اشاره به روایتی از امام هادی(ع) مبنی براینکه پذیرش نقد، از نشانه های خیرخواهی خدا برای انسان است، افزود: این مسأله باید میان مردم جا بیفتد به گونه ای که نه تنها از نقد(البته با حفظ آبرو و شرایط نقد) نگران نباشند بلکه استقبال کنند.

ضرورت اهتمام به رفع اختلافات میان مسلمانان

استاد حوزه علمیه با تأکید بر ضرورت اهتمام به رفع اختلافات میان مسلمانان گفت: امام صادق(ع) به مفضل فرمود میان شیعیان ما بگرد و اگر میان آن ها کدورتی هست که با دادن پول رفع می شود، بدون مشورت با من از اموال من به آن ها بده تا کدورتشان رفع شود.

وی تصریح کرد: این تاکید ویژه امام به خاطر این است که کدورت میان دو مسلمان، سبب خوشحالی شیطان و رسیدن او به آخرین هدفش می شود.

آیت الله رضازاده با بیان اینکه بقای هر مذهبی به اتحاد و انسجام میان پیروان آن است، اضافه کرد: با توجه به تلاش دشمنان مبنی بر تعطیلی یا کمرنگ شدن عزاداری امام حسین(ع) باید نهایت تلاش خود را جهت جلوگیری از این توطئه به کار بگیریم./930/پ201/ب1

ارسال نظرات