۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۵۲۴۵۷۲
وزیر ارتباطات مطرح کرد؛

بررسی قیمت اینترنت در سازمان تنظیم مقررات/ مشکل اینترنت به زودی برطرف می شود

آذری جهرمی درباره قيمت اينترنت، گفت: اين امر در سازمان تنظيم در حال بررسي است و جزء دستور كارهاي اوليه ما بوده است.
آذری جهرمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره موضوعات پيرامون مشكل اينترنت، گفت: اين موضوع در دست بررسي است و اميدواريم در گزارش صد روزه اجرايي و مشكلات پيرامون آن حل شود.

وي در مورد نرم افزار گوگل پلي نيز اظهار كرد: در اين مورد پيگيري هاي حقوقي را انجام داديم تا بفهميم كه دليل حذف اين نرم افزار چه بوده است، البته موضوع گوگل پلي با اپل متفاوت است و تقاضا دارم رسانه ها اجازه بدهند يك گزارش تكميلي را در اين مورد پس از بررسي هاي كامل ارائه كنيم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سؤال که جی اف ام ها از زمان تحریم به ما خدمت می کردند و اکنون این تحریمها چه تأثیری بر روی آن گذاشته است، تأكيد كرد: برخي از اپراتورها از جمله همراه اول عضو جی اف ام ها بودند، براي اين عضويت نيز هر ساله تعاملات مالی داشتند و از اوفک جی اف ام مجوز می گرفته است، با اين حال جی اف ام اعمال تحریم نکرده است و مقرر جدیدی نیز در رابطه با این موضوع نبوده است، آن چیزی که اتفاق افتاده است، این است که در ارتباط با همراه اول استعلامی از وزارت خزانه داری کرده اند و وزارت خزانه داری آمریکا مجوزی برای عضویت همراه اول صادر نکرده است.

وي ادامه داد: موضوع پيش آمده براي ما مشكلي ايجاد نمي كند، زيرا اين موضوع یک بحث کلیرینگ هاوس است که در واقع تبادلات مالی اپراتورها در سرویس رومینگ انجام می شود که در مكان هاي ديگري هم بر همين منوال انجام مي شود.

 

آذرمي جهرمي يادآور شد: عضويت در اين شركت در دو سال گذشته صورت نگرفته است، بنابراين شركت هاي ايراني بعضا با نام تجاري خود وارد اين شركت نشدند اما ما امسال اين مجوز را صادر كرده ايم و به همين سبب شركت هاي ايراني مي توانند حضور بيابند، این موضوع در حال پیگیری است و همراه اول آن را پیگیری می کند تا مجوزهای لازم کسب شود.

وی در پاسخ به این سؤال که در مورد غیرقانونی بودن برخی اپلیکیشن ها از جمله اسنپ در برخی از استانها اعلام کرده است، خاطرنشان كرد: در اين باره دادستاني اقدامي نداشته است، اما در مورد شهر كرج شهرداري البرز شكاياتي را به دادستاني ارسال كرده است، از اين رو خبري كه منتشر شده است درست نبوده و دادستاني كرج نيز اين موضوع را رد كرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در اين رابطه با شهردار البرز صحبت كردم و موضوع پيگيري شده است، با اين وجود بايد به کسب و کارهای سنتی که در این عرصه وجود دارند احترام گذاشت، زيرا آنها اسباب زندگي داشته و بايد گذران زندگي كنند، اما نكته مهم اين است كه هيچ كس نمي پذيرد كه کسب و کار سنتی بر توسعه فناوری مقاومت کند و اجازه ندهد خدمات بهتری به مردم برسد.

وي بيان كرد: روي كار آمدن بسياري از خدمات كار مردم را راحت تر كرده است و شرايط امنيت را هم براي مردم بالا برده است، از اين رو ما از استانداري البرز خواسته ايم تا همانگونه که کشتیرانی تهران نیز خدمات خود را با بستر نوین فناوری منطبق کرد ما نیز شرايط لازم در حوزه تاکسیرانی کرج را تجهیز کنیم تا این مشکل حل شود.
 
آذری جهرمي تصريح كرد: بايد قبول كنيم كه با آمدن سرويس هاي جديد قطعا يكسري مشكلات نيز به وجود مي آيد، با اين وجود ما در تلاش هستيم تا در كنار بخش سنتي مشاغل، از اين كسب و كارهای جديد نیز حمايت كنيم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره قيمت اينترنت، گفت: اين امر در سازمان تنظيم در حال بررسي است و جزء دستور كارهاي اوليه ما بوده است، اما آنچه مربوط به دولت در زمينه کاهش سهم دولت در هزینه تمام شده سرویس های اینترنتی است و مرتبط به بخش شرکت های زیرساخت است كه در گذشته اعلام شده و به سازمان تنظیم، موضوع گفته شده است.
 
آذری جهرمي ادامه داد: سازمان تنظيم مقررات در حال حاضر اين زنجيره را بررسي مي كند و ما نيز در جهت کاهش قیمت اینترنت که دولت آن را اعمال کرده است استخراج را داشته ايم و اين امر را به شرکت زیرساخت و سازمان تنظیم اعلام کرده ایم، بنابراين اين زنجيره قيمتي در حال بررسي است كه نتيجه آن به شرکت مخابرات اعلام مي شود.

وي در پايان گفت: وعده ما در اين راستا اين بود كه موضوع به کمیسیون تنظیم مقررات ببريم تا در مدت زمان يك ماه آماده شود، در حال حاضر نيز منتظر پاسخ اين كميسيون هستيم كه اميدواريم این موضوع در برنامه صد روزه دولت انجام شود./٨١٦/۲۰۲/ح

ارسال نظرات