۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۵۲۴۴۸۶
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

گزینش ها باید بر اساس قانون باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: گزینش ها باید بر اساس معیارها و قانون باشد و ربطی به فلان مدیر و یا رییس و یا حزب ندارد که می پسندد یا نه، تنها چیزی که در این مسیر قرار دارد قانون است.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند صبح امروز در دیدار مسؤولان گزینش استانداری های شرق کشور اظهار داشت: مسأله گزینش که شامل تمام امور می شود مهم است.

وی با بیان اینکه انسان همواره در کارهای شخصی، اجتماعی و سیاسی در حال گزینش است، گفت: تنها امتیاز انسان ها نیز نسبت به دیگر موجودات همین گزینش است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: جمادات، نباتات و حیوانات گزینش ندارند و آنچه جمادات و نباتات در طبیعت انجام می دهند هر چند حکیمانه باشد ولی خودشان نمی دانند چه کاری می کنند و حیوانات نیز بر اساس غرائز خود کار می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه گزینش در تمام امور زندگی انسان جاری است، اظهار کرد: انسان به دلیل اینکه از گزینش برخوردار است اگر عمل خوبی کند ثواب و اگر عمل بدی کند گناه نصیبش می شود.

وی ادامه داد: وقتی که گزینش در مسائل اجتماعی، سیاسی و نظامی باشد برای یک جامعه تصمیم گیری می شود و این تصمیم غیر از تصمیم گیری های شخصی است از این رو فرد مسؤول است و در روز قیامت باید پاسخگو باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: برخی با بازی های سیاسی و حزبی موجب بدبختی خود در جامعه می شوند و هیچ وقت نیز بار کج به منزل نمی رسد زیرا این ها همه دام شیطان است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی خطاب به هسته های گزینش، اظهار کرد: آزادانه گزینش کنید و تحت تاثیر هیچ عاملی جز خدا و وجدان خود قرار نگیرید و معیارها را در نظر بگیرید.

وی افزود: متاسفانه آنچه که به گوش می رسد و مردم شکایت می کنند این است که نیروهای زبده و صادق را کنار می زنند و از حزب خود فردی را بکارگیری می کنند.

امام جمعه بیرجند گفت: انسان چند روزی مسؤول است و گمان می کند که قدرتی دارد در صورتی که این قدرت نیست بلکه یک فرصت است که مورد آزمایش قرار می گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی عنوان کرد: گزینش ها باید بر اساس معیارها و قانون باشد و ربطی به فلان مدیر و یا رییس و یا حزب ندارد که می پسندد یا نه، تنها چیزی که شما را در این مسیر قرار داده قانون است.

وی با بیان اینکه باید منافع مردم درنظر گرفته شود و حزب و گروه معنی ندارد، تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران دولت به معنای عام نوکر مردم است و اگر بر خلاف این عمل کنند به اربابشان که مردم هستند خیانت کرده اند./880/پ202/ب1

ارسال نظرات