۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۵۲۳۹۳۶

چند خبر کوتاه از استان ایلام

توجه مسؤولان استان به زیر ساخت های شهرستان دهلران، دستگیری گردانندگان کانال توهین به مقدسات در ایلام، تجلیل از گروه های جهادی عناوین اخبار کوتاه از استان ایلام است.
اخبار کوتاه

به گزراش خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام سید محسن موسوی، امام جمعه دهلران، امروز درجلسه شورای اداری شهرستان دهلران با اشاره به تردد زائران از جاده ارتباطی مهران-دهلران-اندیمشک و بالعکس، اظهار داشت: زیر ساخت های جاده ای با وجود ترددهای زیاد زائران به دلیل کم عرض بودن مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کره است.

وی بیان داشت: دهلران یکی از شهرستان های با استعداد استان و حتی کشور است ولی عدم توجه به این شهرستان سبب شده این شهرستان توسعه پیدا نکند.

حجت الاسلام موسوی به ظرفیت های دهلران و استعدادهای آن در حوزه های مختلف اشاره کرد و یادآور شد: ایجاد مرز چیلات، ایجاد خط راه آهن از سمت خوزستان و حتی مرز هوایی از موضوعاتی هستند که باید مد نظر مسؤولان و دست اندرکاران امور باشند.

امام جمعه دهلران بیان داشت: باتوجه به اینکه شهرستان دهلران بین استان خوزستان و شهر مهران قرار گرفته، ترد زوار در این شهرستان بیشتر از شهرستان های دیگر است ولی متاسفانه این شهرستان دیده نمی شود.

وی با اشاره به دو مبادی ورودی و خروجی استان خوزستان برای تردد زائران، افزود: استان ایلام نیز می تواند در صورت موافقت دولت عراق از مرز چیلات به عنوان یک مرز کمکی در بحث بازگشت زائران اربعین استفاده کند.

امام جمعه دهلران گفت: زمان زیادی تا اربعین سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش باقی نمانده و مسؤولان باید در این فرصت زیر ساخت های لازم اربعین را در شهرستان فراهم کنند.

وی بیان داشت: در این چند سال مردم ولایتمدار شهرستان مرزی دهلران به خوبی از زائران اربعین پذیرایی کرده اند که این نشان از توجه مردم به اهل بیت است.

دستگیری گردانندگان کانال توهین به مقدسات در ایلام

علی جمالی، رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام اظهار داشت: در پی رصدهای ۲۴ ساعته کارشناسان این پلیس و اطلاع از فعالیت کانالی که اقدام به نشر مطالب موهن و توهین آمیز به مقدسات و ائمه اطهار کرده بود پس از هماهنگی با مراجع قضایی اقدامات برای شناسایی و دستگیری گردانندگان آن آغاز شد.

وی در ادامه با بیان اینکه پس از بررسی‌های مأمورین این پلیس معلوم شد ۳ نفر مدیریت این کانال‌ها را بر عهده دارند، تصریح کرد: پس از شناسایی متهمین طی ۳ عملیات همزمان کلیه مدیران این کانال دستگیر شدند.

رییس پلیس فتا ایلام در ادامه با اشاره به اینکه افراد دستگیر شده هرکدام منکر اتهام خود شدند اما پس از مواجهه با مستندات پلیس به بزه ارتکابی معرف شدند، عنوان کرد: این افراد با تغییر در تصاویر و ترکیب صداها و فایل‌های ویدئویی اقدام به توهین به مقدسات می‌کردند.

جمالی در پایان با هشدار به افرادی که با راه‌اندازی گروه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی که اقدام به توهین به مقدسات می کنند، گفت: پلیس فتا با رصد مداوم خود اجازه نخواهد داد که چنین افرادی بخواهند امنیت روانی جامعه را در فضای مجازی به خطر بیندازند.

گروه‌های جهادی با روحیه تعاون کارهای بزرگی انجام داده‌اند

سید صادق حسینی ظهر امروز در آیین تجلیل از گروه‌های جهادی اظهار داشت: در مراسمی با حضور فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج روستاهای بخش مرکزی برای همکاری با گروه‌های جهادی تجلیل شد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: گروه‌های جهادی با روحیه تعاون و همفکری، کارهای بزرگی انجام داده‌اند که قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: گروه‌های جهادی در کنار فعالیت‌های عمرانی در مناطق محروم در راه معنویت نیز گام‌های برداشته که قابل تحسین است./۸۷۹/پ204/ب1

ارسال نظرات