۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۵۲۳۷۶۵

ممنوعیت سخنرانی دو مبلغ مسیحی به دلیل سخنان ضد اسلامی

سنگاپور، سخنرانی مبلغان مسیحی را به دلیل سخنان ضد اسلامی و ضد بودایی ممنوع اعلام کرد.
سنگاپور

به گزارش خبرگزاری رسا، دولت سنگاپور، سخنرانی ۲ مبلغ مسیحی خارجی را به دلیل سخنان ضد اسلامی و ضد بودایی ممنوع کرد.

وزارت کشور سنگاپور اعلام کرد که این افراد ملزم به داشتن روادید کار متفرقه بودند و وزارت نیروی انسانی سنگاپور در مشاوره با وزارت کشور این تصمیم را اتخاذ کرد.

به نوشته تارنمای شبکه خبر آسیا، کی شانموگام وزیر حقوق و کشور سنگاپور که دیدگاه کشورش را در مورد تروریسم در یک نشست موسسه مطالعات سیاسی تشریح می کرد، به ممنوع شدن فعالیت این دو مبلغ مسیحی اشاره کرد.

شامونگام تصریح کرد که او معمولا دو کلمه اسلام و تروریسم را از آنجایی که تروریسم می تواند در هر مذهبی وجود داشته باشد، با یکدیگر ترکیب نمی کند.

وی افزود: همانگونه که من ورود محققان و مبلغان مسلمان به سنگاپور را منع کرده ام، این مورد جدید مربوط به مبلغان مسیحی بوده است. آنها در سخنرانی های خود در خارج از کشور بسیار ضد اسلامی بودند و ما تصمیم گرفتیم که از فعالیت آنها ممانعت بعمل آورم.

وزارت کشور سنگاپور اعلام کرد که یکی از این مبلغان الله را به عنوان یک خدای نادرست معرفی کرد و از عبادت کنندگان برای گرفتار شدن در تاریکی اسلام سؤال پرسید.

این مبلغ مسیحی همچنین از بودایی ها به عنوان مردمی بازنده، مرده، سردرگم و محروم از معنویات یاد کرد، که تنها می توانند با گرویدن به مسیحیت خود را نجات دهند.

یک مبلغ دیگر نیز به صورت مکرر به شرارت های اسلام و ماهیت بدخواه اسلام اشاره کرده و مدعی شده است اسلام یک مذهب عاری از صلح و یک مذهب کاملا سردرگم است که به سلطه جهان علاقه مند است و یک مذهب متکی بر عدم مصالحه و قوانین خشن است که اغلب بر جنگ و برده داری مجازی تمرکز دارد.

وزارت کشور سنگاپور اعلام کرد که این قبیل آموزه ها در سنگاپور به عنوان یک کشور چند نژادی و چند مذهبی غیرقابل قبول است و دولت به مبلغان مذهبی از مذاهب مختلف اجازه نمی دهد سایر مذاهب را تخریب کنند و تفکرات بیمارگونه در بین سایر مذاهب ترویج کنند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات