۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۵۲۳۷۴۳
آیت الله موسوی اصفهانی:

تقویت حوزه و روحانیت، تقویت اسلام و دین الهی است

آیت الله موسوی اصفهانی گفت: قرن ها است که علمای ربانی دین مبین اسلام را سینه به سینه و نسل به نسل به دست ما رسانده اند؛ از این رو مراسم عمامه گذاری و تربیت عالم به معنای تقویت اسلام است.
آیت الله موسوی اصفهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه همدان ظهر امروز در جشن ولایت و مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب همدانی گفت: اولین عمامه گذاری را نبی مکرم اسلام(ص) در عید ولایت و در واقعه غدیر خم برای امیر مومنان علی(ع) انجام داد.

وی در ادامه تصریح کرد: 14 قرن است که علمای ربانی دین مبین اسلام را سینه به سینه و نسل به نسل به دست ما رسانده اند، از این رو مراسم عمامه گذاری و تربیت عالم  به معنای تقویت اسلام است.

آیت الله موسوی اصفهای گفت: خانواده های طلاب علوم دینی این مساله را بدانند که خدمت به طلاب خدمت به اسلام و دین الهی است و طلاب علوم دینی در راه انبیا الهی قدم گذاشته اند.

وی در ادامه با اشاره مشکلات و موانع طلاب علوم دینی خاطرنشان کرد: طلاب علوم دینی در اوایل زندگی خود دارای مشکلات فراوانی دارند ولی طلاب همسران آنها این را بدانند که رسالت طلبگی با این مشکلات قابل قیاس نیست.

مدیر حوزه علمیه همدان بیان داشت: تقویت حوزه های علمیه و روحانیت تقویت اسلام و دین است بدین معنا که اگر ما نماز، روزه، حج و عبادت صحیحی داریم از نعمت وجود حوزه های علمیه است.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه ادامه راه امیر مومنان علی(ع) گفت: مساله ولایت فقیه ادامه راه غدیر خم و ولایت امیر مومنان علی(ع) است و بزرگداشت عید ولایت به و معنای ولایت مداری است.

وی در پایان به طلاب تازه معمم شده این گونه توصیه کرد: بروید در مرحله نخست دست پدر و مادرتان را ببوسید و از اساتید خود قدر دان باشید که شما را در این راه حمایت کرده اند./۹۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات