۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۵۲۳۶۲۰
آیت الله طه محمدی:

بزرگداشت غدیر اعتراض به جنایات مستکبران است

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه عاشورا فرزند غدیر است، گفت: اگر مسلمانان از عید غدیر غافل نمی شدند و ولایت را کنار نمی زدند این همه ظلم در جهان وجود نداشت.
نماز جمعه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر همدان با اشاره به اهمیت روز 18 ذی الحجه بیان داشت: همه اولیاء الهی در این روز مبارک جانشینان خود را انتخاب کرده اند و اسلام ناب محمدی در این روز به کمال رسیده است.

وی تصریح کرد: باید سعی کنیم جهانیان را با غدیر آشنا کنیم، زنده کردن مساله غدیر نه تنها برای نسل حاضر بلکه برای نسل های آینده حایز اهمیت است، چرا که هر کس با ولایت امیر مومنان علی(ع) مخالف کند با خداوند متعال مخالفت کرده است.

آیت الله طه محمدی با اشاره به فضیلت های روز عید غدیر گفت: غدیر نزد خداوند متعال روز مبارکی است و شیعیان باید این فرصت را غنیمت بشمارند و به همدیگر تبریک بگویند.

وی ادامه داد: خداوند متعال با رحمت فراوان خود حاجت های مؤمنان را در این روز بر آورده خواهد کرد که با اعزام لشکری از فرشتگان الهی حسنه های مؤمنان تا غدیر سال آینده ثبت و ضبط خواهد شد.

امام جمعه همدان گفت: فرهنگ غدیر باید در جامعه و در خانواده ها نهادینه شود، روزه گرفتن در این روز دارای ثواب فراوانی است و در مقابل، اطعام یک نفر روزه دار مساوی است با اطعام تمام انبیاء و اولیاء، زیرا غدیر عید ولایت و امامت است.

وی در ادامه با  اشاره به اهمیت عید غدیر خم خاطرنشان کرد: تکریم این عید آسمانی سبب نجات و رستگاری انسان ها در قیامت خواهد شد و عبادت در این روز به خصوص روزه، برابر با عبادت هزاران سال است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان مطرح کرد: تکریم غدیر از عاشورا مهم تر است و عاشورا فرزند غدیر است، اگر مسلمانان از عید غدیر غافل نمی شدند و ولایت را کنار نمی زدند این همه ظلم در جهان وجود نداشت.

وی در ادامه با اشاره به استکبار جهانی اظهار داشت: هفتاد سال است که مردم فلسطین از جنایات اسرائیل ضربه می خورند و همچنین جنایات داعش در سوریه و عراق سبب نا امنی در جهان اسلام شده است، اگر حکومت به دست علی زمان برسد این مشکلات به وجود نمی آید.

وی با بیان اینکه تعظیم غدیر اعتراض به جنایت های مستکران جهانی است گفت: تکریم و تعظیم عید غدیر نشانه انزجار و اعتراض به جنایت کاران جهانی همچون آمریکا، آل سعود، صهیونیسم و بودائیان میانمار است.

آیت الله طه محمدی در پایان گفت: خداوند متعال را شاکریم که حجاج بیت الله الحرام به سلامت از عبادت حج به وطن برگشتند و آل سعود این را باید بداند حرم امن الهی متعلق به تمام مسلمین است./۹۷۹/پ۲۰۱/ی

 

 

ارسال نظرات