۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۵۲۳۵۷۸
آیت الله دری نجف آبادی:

عید غدیر تجلی‌گاه عید قربان و عید فطر است

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه عید غدیر تجلی‌گاه عید قربان و عید فطر است، گفت: عید غدیر یکی از اعیاد بزرگ و مذهبی مسلمانان است که مسلمانان در این روز با امام خود بیعت می‌کنند.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ظهر امروز در نماز عبادی و سیاسی جمعه که در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد، نقش ولایت را در ابعاد مختلف زندگی  یک مسئله اساسی و حیاتی دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در حقیقت انقلاب ولایت و برگرفته از واقعه عظیم غدیر است.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: مسأله غدیر بهترین ظرفیت برای رسیدن جامعه اسلامی به همدلی و همبستگی پایدار برای از بین بردن اختلاف، تفرقه و ایجاد شکاف در بین امت اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به نقش ولایت در پیروزی‌های نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف، عنوان کرد: شناخت درست و کسب معرفت نسبت به سیره و سبک زندگی امیرمومنان علی (ع) می‌تواند افق‌های روشنی از شناخت امامت و ولایت را در اختیار ما قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه عید غدیر تجلی‌گاه عید قربان و عید فطر است، ادامه داد: عید غدیر یکی از اعیاد بزرگ و مذهبی مسلمانان است که مسلمانان در این روز با امام خود بیعت می‌کنند.

امام جمعه اراک بیان داشت: جامعه‌ای که ستون فقرات آن آسیب ببیند قطعاً همه جامعه آسیب خواهد دید پس ولایت باید مانند چراغی راه شیعیان را روشن نگه دارد.

آیت الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه علمدار جامعه اسلامی باید در ردیف حضرت علی(ع) باشد، گفت: دین اسلام هیچ ‌نظام فاسد و خبیثی را به رسمیت نمی‌شناسد و باید این موضوع را در فضای های مجازی به‌ صورت فردی و جمعی برای جوانان بازگو کنند.

وی تأکید کرد: از همه مردم خواستارم که در راه احیا شجره امامت و ولایت گام بردارند و باقدرت  در برابر جاهلان ایستادگی کنند.

امام‌ جمعه اراک با اشاره به نسل‌کشی مسلمانان در میانمار، بیان داشت: سازمان ملل باید در برابر جنایتکاران با ایستد و از نسل‌کشی مسلمانان بی‌گناه جلوگیری کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: سازمان ملل بنا شده است تا به فریاد بی‌گناهان و مظلومان و محرومان باشد نه اینکه گوش‌به‌فرمان ترامپ و دست‌اندرکاران آن باشد.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: عالمان و شیعیان جهان نباید اجازه دهند بوداییان به نسل‌کشی خود در میانمار ادامه دهند و باید در برابر آنها ایستادگی کنند.

امام‌جمعه اراک در ادامه با اشاره به حادثه تصادف در هرمزگان گفت: حادثه تصادف‌های مرگبار بار اول نیست که در کشور اتفاق می‌افتد پس وزارت کشور، نیروی انتظامی، پلیس‌ راهور باید تدبر بیشتری نسبت به راننده‌ها داشته باشند./842/۲۰۱/ح

ارسال نظرات