۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۵۲۳۵۲۱
چند خبر کوتاه سیاسی؛

راهپیمایی مردم ایران در حمایت از مسلمانان میانمار پس از نماز جمعه

راهپیمایی مردم ایران در حمایت از مسلمانان میانمار پس از نماز جمعه، دستگاه دیپلماسی اعتراض شدید خود را به کشتار مسلمانان میانمار اعلام کند و پسر آمد تا مادر را نیز با خود هم‌سفر کند برخی از عناوین اخبار کوتاه سیاسی هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، اظهار داشت: به منظور اعلام همبستگی و حمایت از مردم مظلوم میانمار و محکومیت اقدامات خصمانه، جنایتکارانه و ضد بشری توسط ارتش و بوداییان این کشور، نمازگزاران روز جمعه 17 شهریورماه پس از اقامه نماز، دست به تظاهرات خواهند زد تا خشم و نفرت خود را از این کشتار و نسل کشی اعلام دارند.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، اعلام کرد: مراسم تظاهرات مردمی در روز جمعه 1396/6/17 با حضور نمازگزاران و امت حزب الله بعد از اقامه نماز جمعه مقابل درب اصلی دانشگاه تهران(خیابان انقلاب) به سوی میدان انقلاب برگزار می‌شود.

همچنین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن محکوم کردن موج جدید خشونت‌ها و نسل‌کشی مسلمانان در میانمار با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: ملت بزرگ ایران اسلامی با اعلام نفرت و خشم خود از خودکامگی و زیاده‌خواهی‌های غرب و استکبار جهانی و عوامل دست نشانده آنان در دولت دیکتاتور و بودائیان افراطی، اقدام ددمنشانه و کشتار وحشیانه مسلمانان میانمار را به شدت محکوم نموده و از برخورد چندگانه سازمان های بین‌المللی به ویژه "حقوق بشر" که در مواجهه با این کشتار بیرحمانه سکوت اختیار کرده‌اند اعلام انزجار داشته و وجدان بشری و آزادگان جهان را به قضاوت فرا می‌خواند.

دستگاه دیپلماسی اعتراض شدید خود را به کشتار مسلمانان میانمار اعلام کند

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل طی بیانیه‌ای در محکومیت کشتار مردم مسلمان میانمار و سکوت مجامع بین المللی اعلام کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور اقدامات دولت میانمار را به شدت محکوم کرده و موکدا بر دستگاه دیپلماسی فرض می‌داند اعتراض شدید خود را نسبت به کشتار مردم مسلمان میانمار به دولت این کشور اعلام کند.

در ابتدای این بیانیه آمده است: همزمان با ایام حج و عید سعید قربان مسلمانان میانمار مجددا توسط نیروهای دولتی و بودائیان افراطی این کشور مورد هجوم وحشیانه قرار گرفته اند. در این میان مطابق معمول نهاد های به اصطلاح بین المللی و مدعیان دروغین حقوق بشر و دولت های دروغگوی غربی با سکوتی معنادار بار دیگر هویت جنایت کار و استاندارد های دوگانه خویش را در تاریخ ثبت نمودند خصوصا برخی حاکمان جنایت کار کشور های اسلامی که این بار هم خنجر خیانت و سکوتشان در قلب امت اسلامی فرو رفت.

در ادامه تاکید شد: آیا لازم نیست در چنین شرایطی از امت اسلامی به ویژه حج گزاران، صدای رسای محکومیت مشرکان و جنایت کاران و حمایت از مظلومان میانمار شنیده شود؟ لازم است دستگاه دیپلماسی و شخص وزیر محترم امور خارجه آقای دکتر ظریف برای رساندن صدای این مسلمانان مظلوم به جهانیان اقدام کنند. اقدامات دیپلماتیک و رسانه ای مسئولان باید فراتر از یک اظهار نظر کوتاه در شبکه های اجتماعی باشد.

این اتحادیه دانشجویی تاکید کرد: چرا دستگاه دیپلماسی از ظرفیت‌هایی چون جنبش عدم تعهد و یا مجموعه‌های متشکل از کشورهای اسلامی در این راستا استفاده نمی‌کند؟ چرا مسئولان بلندپایه جمهوری اسلامی، روسای قوا و خصوصا شخص رئیس جمهور در قبال این جنایات سکوت کرده اند؟ در این میان از مردم عزیز ایران و فعالان فضای مجازی و رسانه‌های مستقل و انقلابی درخواست می‌کنیم تا صدای مردم میانمار را به همه مردم دنیا برسانند به خصوص  در شرایطی که امپراطوری رسانه ای غرب هیچ اراده ای برای حمایت از مظلومان و انتشار اخبار جنایت های میانمار ندارد.

در ادامه تصریح شده است: اکنون حمایت از مسلمانان وظیفه روشن ماست که غفلت از آن دنیای اسلام را با لطمات جبران ناپذیری مواجه خواهد ساخت و دشمنان اسلام را در هجمه به مسلمانان گستاخ تر خواهد کرد.

در پایان تاکید شد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور اقدامات دولت میانمار را به شدت محکوم کرده و موکدا بر دستگاه دیپلماسی فرض می‌داند اعتراض شدید خود را نسبت به کشتار مردم مسلمان میانمار به دولت این کشور اعلام کند.

یادداشت کدخدایی درباره شهید جنگجو و مادرش؛

پسر آمد تا مادر را نیز با خود هم‌سفر کند

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان طی مطلبی در کانال تلگرامی خود،‌ یاد و خاطره مادر فقید شهید حسن جنگجو را گرامی داشت.

وی در این باره نوشت:

«34 سال انتظار برای همراهی با عزیز سفر کرده!

در خبرها بود که مادر شهید جنگجو پس از عمری انتظار، پسرش را در سفر به به بهشت موعود همراهی کرد، سفری که صف انتظار آن فقط 34 سال طول کشید!

تصور کنید 34 سال جدایی را! تحملش بسیار سخت است! اما پسر نیز نتوانست دوری مادر را تحمل کند، آمد تا مادر را نیز با خود هم سفر کند. همسفران محبت و وفا».

مادر شهید حسن جنگجو پس از 34 سال انتظار بازگشت پیکر پسرش در که در عملیات «خیبر» در سال 1362 مفقود شده بود،‌ پس از کشف و بازگشت پیکر این شهید، دار فانی را وداع گفت.

بیانیه ۱۰۳ بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور؛

سایه سکوت مرموز دربرابر کشتار مسلمانان میانمار، صاحب‌منصبان کشور را در برگرفته است

خبرگزاری فارس: سایه سکوت مرموز دربرابر کشتار مسلمانان میانمار، صاحب‌منصبان کشور را در برگرفته است

103 تشکل بسیج‌ دانشجویی دانشگاه‌های کشور بیانیه‌ای درباره کشتار مسلمانان میانمار صادر کردند.

متن این بیانیه‌ به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

«... فَلَوْ أَنَّ امْرَأً مُسْلِماً مَاتَ مِنْ بَعْدِ هَذَا أَسَفاً مَا کَانَ بِهِ مَلُوماً بَلْ کَانَ بِهِ عِنْدِی جَدِیراً ...» (خطبه ی 27 نهج البلاغه )

آیا قابل قبول است کشوری که خود را حامی جهانی مستضعفان معرفی کرده و چشم میلیون ها مظلوم را به سمت خود خیره نگه داشته است تنها به محکومیتی چند جمله ای و آن هم از سر اجبار افکار عمومی بسنده کند ؟!

دفاع از مظلوم و سینه های ستبر و پر فریاد در برابر دژخیمانِ زمان چیزی است که روح‌الله کبیر آن را سنگ بنای بزرگترین انقلاب قرن قرار داد و امروز نظام جمهوری اسلامی بر چیزی جز آرمان های امام و شرع مقدس اسلام استوار نیست. شرعی که در حمایت از ستمدیده فرقی میان مسلم و نصرانی نگذاشته و حتی کشیده شدن خلخال از پای زن یهودی را نیز برنمی تابد.

هم اکنون برادران و خواهران مظلوم و بی دفاع ما در شرق آسیا گرفتار گلّه ای کفتار جانی و خونخوار گشته اند که در نسل کشی و ظلم و شکنجه تفاوتی میان کودک و کهن نمی گذارند.

با وجود تاکید مقام معظم رهبری بر این موضوع که مسئولین در این مورد ورود حقوقی داشته باشند، سایه سکوت سنگین، مرموز و نامبارکی این روز ها مقامات و صاحب منصبان کشور را در برابر این جنایت هولناک در برگرفته است.

آیا ما که عنوانِ زمینه سازِ افراشتنِ رایتِ جهان گستر مهدوی را یدک می کشیم، از نجات چند مسلمان بی پناه میانماری نیز عاجزیم ؟! فی الحال شرع مقدس اسلام تعیین گر منافع و مصالح ملی ماست یا بالعکس ؟!

اگر دیروز مقابله عملی با مسلمان‌کشی هرزگوین در قلب اروپا مصلحت بود، امروز نیز مقابله با جنایت خونخواران بودایی مسلک شرق آسیا نیز نیاز است. اگر امروز صف آرایی در برابر جبهه تکفیری صهیونیستی منطقه در دستور کار قرار گرفته پشتیبانی از مسلمانان بی دفاع میانمار نیز فریضه ای است غیر قابل چشم پوشی.

فی الحال بر ما چه گذشته است که دیروز خشاب اسلحه های ما در بوسنی پر می شد و امروز صدایمان جوهره ی یک فریاد علیه میانمار را ندارد ؟! بی شک برای مسئولین ما فاجعه است که حتی حامیان داعش نیز در دفاع از مسلمانان روهینگیا از ما پیشی گرفته و سیاسیون ما از تبین یک موضع مقتدرانه نیز دریغ می کنند.

هم اکنون مقامات لشکری و کشوری جمهوری اسلامی موظفند تا بدون در نظر گفتن هر گونه مصلحت اندیشیِ بی ارزش و ظاهری تمام تلاش راهبردی و عملی خود را در راستای حل معضل برادران و خواهران میانماری ما به کار بسته و بی شک هر گونه اهمال ورزی لکه ی ننگی در کارنامه سیاست خارجی کشور خواهد بود .

هیهات که ما فریاد های ظلم ستیزانه ی خود را به تَبَع صاحب منصبان مصلحت معاش در سینه حبس کنیم .

و السلام علی من التبع الهدی و دین الحق ...»

بنابراین گزارش، اسامی چند تشکل بسیج دانشجویی از میان 103 تشکل که این بیانیه را امضا کرده‌اند به شرح ذیل است:

بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت

بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف

بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر

بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع)

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله

بسیج دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ(شهید کاظمی آشتیانی)

بسیج دانشجویی علوم پزشکی شهید بهشتی

بسیج دانشجویی علوم پزشکی تهران

بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد

بسیج دانشجویی دانشگاه جامع امام حسین(ع)

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران مرکز

بسیج دانشجویی مدرسه عالی شهید مطهری

بسیج دانشجویی دانشگاه نقشه برداری وزارت دفاع

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی

بسیج دانشجویی دانشگاه سوره

بسیج دانشجویی دانشگاه مالک اشتر

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان

بسیج دانشجویی دانشکده صنعت هوایی

بسیج دانشجویی دانشگاه انقلاب اسلامی

بسیج دانشجویی دانشکده روابط بین الملل وزارت خارجه

بسیج دانشجویی دانشکده خبر

بسیج دانشجویی دانشگاه قم

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم

بسیج دانشجویی دانشگاه پردیس قم

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد قم

بسبج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان قم

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور قم

در دیدار سرلشکر باقری با فرمانده کل ارتش مطرح شد؛

تلاش نیروهای مسلح در مسیر تقویت روز افزون سپر دفاعی کشور

در پی انتصاب سرلشکر موسوی به سمت فرماندهی کل ارتش، سردار سرلشکر محمد حسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در ستاد فرماندهی کل ارتش با امیر موسوی دیدار کرد.

سرلشکر باقری در این دیدار اظهار داشت: به فضل الهی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ویژه ارتش غیرتمند تحت منویات و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا، در یک روند پر شتاب و هماهنگ، در مسیر تقویت روز افزون سپر دفاعی کشور در عرصه های زمینی، دریایی و هوا و فضا، حرکت جهادی و انقلابی دارند و دشمنان را از هرگونه ماجراجویی علیه میهن اسلامی برحذر داشته‌اند.

سرلشکر موسوی نیز با اظهار خرسندی از تعاملات و هماهنگی های جاری در روابط کاری و ماموریتی بین ستاد کل نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تلاش در تعالی معنوی و ارتقاء سطح معیشت کارکنان و تعمیق هماهنگی و هم افزایی با سایر سازمان های دفاعی و به طور خاص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برای انجام موفق و مقتدرانه ماموریت های محوله در اولویت های ارتش قرار دارد.

گفتنی است 30 مرداد سال جاری، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی با حکم حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده کل قوا به سمت فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

طی بیانیه‌ای ؛

سپاه پاسداران برای کمک به مسلمانان میانمار اعلام آمادگی کرد

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با محکومیت شدید جنایات علیه مسلمانان میانمار، رساندن فریاد مظلومیت مسلمانان روهینگیایی به جهانیان را رسالت خطیر امت اسلامی و نهادهای مؤثر بین‌المللی دانست.

در بخشی از این بیانیه آمده است: جنایات دهشتناک گروه‌های تندروی بودایی و ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیایی که از هفته گذشته با ورود به مرحله ای خطرناک، سرگذشت تلخ و ناگواری برای مسلمانان این کشور رقم زده است، حکایت از یک توطئه ی سازمان یافته ضد اسلامی دارد که در صورت عدم توقف و پایان پذیری منجر به ثبت یک نسل کشی بزرگ دیگر در تاریخ بشریت خواهد شد.

این بیانیه می افزاید: این وقایع هولناک که با آوارگی بیش از یکصد هزار نفر و قتل عام حداقل چهارصد تن از مسلمانان مظلوم و بی دفاع میانمار، خشم جهان اسلام را برانگیخته است ضمن سنگین تر کردن مسئولیت دولت میانمار در قبال این حادثه غم انگیز، بیش از هر موضوعی پاکسازی قومی و بی ثباتی منطقه ای ناشی از این خشونت ها و جنایت آفرینی ها را محتمل و متصور ساخته است.

این بیانیه با تقبیح رفتارهای دوگانه داعیه داران حقوق بشر برابر حوادث درد آور در مناطق مختلف جهان و معنا دار دانستن اقدامات متناقض آنان آورده است: واکنش های بی تأثیر جهانی به نسل کشی مسلمانان روهینگیایی و سکوت مرگ بار مجامع بین المللی حقوق بشری و عدم شکل گیری اجماع و جبهه ای مقتدر برای برخورد با عاملین و مسببین اینگونه جنایات، بحران عظیم بشریت امروز به شمار می رود.

این بیانیه در پایان با دعوت از اقشار و آحاد مختلف مردم مسلمان و انقلابی ایران و دیگر ملل اسلامی برای ایجاد یک اعتراض جهانی مؤثر علیه جنایات میانمار تأکید کرده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پشتیبانی از مسلمانان مظلوم میانمار و رساندن فریاد مظلومیت آنان به گوش جهانیان را مسئولیت تاریخی و اجتناب ناپذیر همه ملل و جوامع دانسته و با اعلام آمادگی برای هر گونه مشارکت و نقش پذیری در حمایت و کمک به آوارگان و آسیب دیدگان این جنایت از دولت محترم جمهوری اسلامی انتظار دارد در ادامه تلاش های جاری خود با فعال سازی ابزارهای دیپلماسی انقلابی، ظرفیت ها و اراده جامعه بین الملل و سایر کشورهای اسلامی برای چاره اندیشی و نجات مسلمانان روهیگیایی که غالب آنان از برادران و خواهران اهل تسنن هستند را به صحنه آورده و مانع انقراض انسانیت و رواج نوع جدیدی از تروریست علیه امت اسلامی شوند./907/204/ح

ارسال نظرات