۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۵۲۳۳۳۵
استاد حوزه علمیه:

همت و پاکدامنی شرط تمسک به امام علی است

حجت الاسلام احسان بی آزار تهرانی تلاش و کوشش، ورع، پاکدامني و سداد را راه تمسك به علي(ع) دانست و افزود: باید دين را محکم فهمید و پایدار پاي آن ماند.
حجت الاسلام احسان بی آزار تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت دهه امامت و ولايت شامگاه گذشته در مسجد آيت الله طالقانی روستای کلین شریف آباد پاکدشت با حضور طلاب و جمعي از شهروندان برگزار شد.

حجت الاسلام احسان بی آزار تهرانی در اين مراسم با اشاره به روايتي از رسول خدا، گفت: جز خدا و رسولش کسی علی(ع) را نشناخت.

وي ادامه داد: افق اعلای عظمت امیرالمؤمنین این بود که کسی نمی تواند او را بشناسد، در عصر حاضر ما نتوانستيم مرحوم آیت الله بهجت را بشناسيم چه برسد به شناخت علی(ع).

کارشناس مسائل مذهبی غدیر را روز اکمال دین و اتمام نعمت و روز شادي و هديه دادن دانست و افزود: در برابر تمام نعمات باید بهترین شکرها را به جا آورد.

وي اضافه كرد: خدا هر چه داشته را لطف کرده و به ما ارزاني داشته است، پس قاعده این است که باید گام عملی در این راه برداشته شود.

اين خطیب حوزوی گفت: امروز استکبار در دنیا جمع شده اند که مسیر علی(ع) را با مُهر غفلت از بین ببرند.

وي با بيان اينكه مهمترین تعریفات از علی(ع) را دشمن کرده است، گفت: شناخت علی(ع) فقط به تعریف و تمجید او نیست، به اذعان عمروعاص راه رسیدن به خدا فقط علی(ع) است.

استاد حوزه افزود: نه تنها علي(ع) آن زمان مظلوم بوده اند بلکه الان هم غریب هستند حتي بين خودمان، خیلی از شیعیان حتی یکبار هم نهج البلاغه را نخوانده اند.

وي با تفسير دو واژه توسل و تمسك، اظهار داشت: ‌توسل عامیانه یعنی من آمده تا بگویم چه می خواهم اما تمسک یعنی توسل عارفانه و یعنی زانو زدن که هر چه دارم بگیر و بگو چه می خواهی.

این کارشناس دینی مطرح كرد: تمسك به علي(ع) اجراي چهار خواسته آن حضرت است که اگر اجرا شود دست ما را می گیرد و آسمانی می کند.

وي در پايان همت، تلاش و کوشش، ورع، پاکدامني و سداد را راه تمسك به علي(ع) دانست و افزود: باید مواظب بود تا در معرض گناه قرار نگرفت، باید اهل عفت بود و به قدری اعتقادات قوی داشت که با دو تا شبهه از راه به در نشد، باید محکم دین را فهمید و پای آن پایدار ماند./804/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات