۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۵۲۳۲۳۹
آیت الله علم الهدی:

دشمنان به دنبال استخدام نیروهای ارزنده مذهبی هستند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: امروز دشمنان ما به دنبال این هستند که نیروهای ارزنده ما را منحرف کنند تا این افراد یا زمین بخورند و یا در استخدام دشمن در بیایند.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در دیدار با کانون مداحان و شاعران آیینی مشهد مقدس و نیز اعضای بسیج مداحان که همزمان با ایام دهه ولایت در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، نظام مندی جامعه مداحان را لازمه حرکت این قشر در صراط مستقیم قلمداد کرد و گفت: نظام مند نبودن عزاداری ها و تکیه این مجالس بر احساسات، ناشی از عدم سازماندهی درست در این زمینه است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی اظهار کرد: سازماندهی مسائل مربوط به جامعه مداحان با قانون گذاری دولتی امکان پذیر نیست چرا که این مسأله مربوط به استعداد ذاتی افراد و ذخایر وجودی آن هاست.

سازماندهی جلسات عزاداری از بروز انحرافات جلوگیری می کند

وی بروز برخی انحرافات در مراسم های عزاداری را نتیجه عدم سازماندهی صحیح دانست و افزود: در تاریخ گاهی اوقات افراد بی سواد و فاقد محتوا صرفا به علت استعداد در آوازخوانی همه کاره مجالس عزاداری می شدند.

آیت الله علم الهدی گفت: اگر این جریان به سمت نظام مندی برود، شناسایی نیروهای ارزنده که مسأله مهمی است، اتفاق می افتد و بسیاری از افراد ناشناس کشف می شوند و از سوی دیگر استعدادهای این افراد پرورش پیدا کرده و از انحراف مصونیت می یابد.

امام جمعه مشهد مقدس تأکید کرد: امروز در جلساتی که ما می رویم، قاریان با صدای زیبایی به تلاوت قرآن می پردازند و جامعه قاریان آن ها را سازماندهی می کند اما اگر این سازماندهی وجود نداشت، همین فرد با صدای زیبای خود ممکن است ابزار کفر علیه اسلام شود و هزاران جوان را بی بند و بار کند.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: دشمنان ما به دنبال این هستند که نیروهای ارزنده ما را منحرف کنند تا این افراد یا زمین بخورند و یا در استخدام دشمن در بیایند. بنده بی پروا می گویم؛ مشکل بزرگ جریان های سیاسی ضد ولایی در این کشور این است که بین آن ها مداح هنرمند نامدار وجود ندارد و یک روحانی باسواد هم ندارند.

وی افزود: بسیج مداحان جمع خوبی است که می تواند با احساسات و رفتار بسیجی به سازماندهی جامعه مداحان بپردازد و این مسأله به عنوان خط حرکتی این جامعه قرار گیرد.

لزوم تطبیق محتوای عزاداری با پیام های مترقی انقلاب اسلامی

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک بودن ایام عزاداری ماه محرم، نسبت به عدم تطابق محتواهای عرصه ذکر مصیبت با محتواهای مترقی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: هیئات ما امروز پارچه هایی با مفاهیم مذهبی نصب می کنند که در آن ها به پیام های انقلابی اشاره نمی شود و این در حالی است این کار را 50 سال پیش هم انجام می دادند. آیا در سرنوشت اسلام طی این 50 سال هیچ تغییری ایجاد نشده است؟

آیت الله علم الهدی افزود: عرض ارادت ما به محضر اهلبیت(ع)  باید متناسب با همین زمان باشد؛ نه مرتبط با 1200 سال پیش. این عقب ماندگی در حالی است که دشمن با تمام امکانات روز به جنگ ما آمده است. ایام محرم نزدیک است و مداحان باید در محتوای اشعار عزاداری خود را با توجه به شخصیت انقلاب ساز سیدالشهدا(ع) تنظیم کنند. متأسفانه عدم توجه به این مسأله جریان هایی ایجاد می کند که با روح این ایام سازگاری ندارد./820/۲۰۱/ح

ارسال نظرات