۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۵
کد خبر: ۵۲۳۰۸۸
همزمان با ایام غدیر صورت گرفت؛

عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه رشد با حضور آیت الله مصباح

مراسم جشن عید سعید غدیر خم و عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه رشد با حضور آیت الله مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در این مدرسه برگزار شد.
مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه رشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم جشن عید سعید غدیر خم و عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه رشد سه شنبه شب با حضور آیت الله مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در این مدرسه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم که مسؤولان و طلاب مدرسه علمیه رسد حضور داشتند، 9 نفر از طلاب این مدرسه علمیه به دست آیت الله مصباح یزدی معمم شده و ملبس به لباس شریف و مقدس روحانیت شدند.

آقایان سید علی زمانیان، سید حسین زمانیان، محمدعلی قیومی، محمدجواد احمدی، محمد حسین فائزی، حسن ضرابی، علیرضا اعتمادی، علی بدرلو و محمد کاظم شیرین کلام طلابی بودند که در این مراسم عمامه گذاری، معمم شدند.

در این مراسم آیت الله مصباح یزدی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تبریک تلبس طلاب به لباس مقدس روحانیت، برای آنان دعا کرده و با تأکید بر این که تلبس به لباس روحانیت، مسؤولیت های مهمی را برای طلاب به همراه دارد، توفیق روز افزون طلاب را از درگاه خداوند طلب کرد.

همچنین در ادامه مراسم آیت الله مصباح یزدی به ایراد سخن پرداخت و با بیان توصیه هایی به طلاب به ویژگی ها و امتیازات طلبگی اشاره کرد و گفت: طلاب باید در زمینه معرفت افزایی اهتمام داشته باشند.

وی با تشریح انگیزه های افرادی که وارد حوزه می شوند، افزود: برخی به صورت اتفاقی و تصادفی وارد می شوند و کمتر عامل تعقل، فکر و انتخاب آگاهانه مؤثر است، مثلا خانواده یا محیط سبب شده که وارد حوزه شود یعنی اتفاقا انتخاب کرده است، حتی گاهی افرادی که از جاهای دیگر بازمانده اند به ناچار وارد می شوند.

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که عده ای دیگر مدت ها فکر می کنند و با تشخیص اهمیت کار وارد حوزه می شوند، اظهار داشت: در این حالت افراد آگاهانه انتخاب می کنند که بسیار ارزشمند است، کسانی که چنین انتخابی داشته باشند لحظه ای از وقت خود را تلف نمی کنند چون هدف مقدسی برای خود انتخاب کرده و می خواهند تمام توان خود را صرف رسیدن به هدف کنند.

وی ادامه داد: باید بدانیم که چرا این راه را انتخاب کردیم و هرچه بیشتر بدانیم می توانیم قصد قربت بهتری اجام دهیم، هر اندازه قصد ما از نظر درجه خلوص بیشتر باشدارزش کار به مراتب بالاتر می رود، باید فکر کنیم که درس خواندن طلبه چه فایده ای دارد.

وی عنوان کرد: صرف یاد گرفتن مفاهیم همه مسائل را درست نمی کند، دانش ها ابزاری برای عمل هستند، اگر این علوم را در حد بالایی بیاموزیم اما عمل نکنیم همانند این است که بیماری نسخه ای را خوب یاد بگیرد اما برای گرفتن و مصرف آن اقدام نکند.

استاد برجسته حوزه علمیه خاطرنشان کرد: یاد گرفتن برای این است که انسان عمل کند، عملی به این علم اثردارد که با نیت خالص انجام  شود، انسان باید یاد بگیرد و تمرین کند تا نیت خالص در او ایجاد شود،درس خواندن ها باید با کمال جدیت باشد تا قدم نخست را برداریم اما به همان اندازه که یاد می گیریم باید عمل کنیم و نیت خود را خالص کنیم./1323/پ202/ی

ارسال نظرات