۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۵۲۲۵۰۱
مدیر حوزه علمیه بوشهر:

جهاد علمی و اخلاقی دو رکن حوزه علمیه است

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر جهاد علمی و اخلاقی را دو رکن حوزه علمیه عنوان کرد و گفت: تعلیم علوم اهل بیت(ع) و ترویج آن در بین مردم باید بیش از میزان فعلی از سوی حوزه های علمیه اجرایی شود.
خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر حجت الاسلام رضا خدری ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه سفیران هدایت برازجان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با طلاب و روحانیون تهران مبنی بر اینکه «تثبیت هنجارهای انقلاب و ایجاد جامعه اسلامی نیازمند مبارزه است» گفت: این فرمایش رهبر انقلاب نشان می دهد که بسیاری از هنجارها به خوبی تثبیت و ترویج نشده است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر بیان داشت: حوزه های علمیه وظیفه ایجاد جامعه اسلامی را بر عهده دارند اما متاسفانه در کشور شاهدیم که با وجود گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز بسیاری از مردم بر اساس جامعه اسامی عمل نمی کنند و آن اسلامی که مد نظر بوده به درستی رعایت نشده است.

وی جهاد علمی و اخلاقی را دو رکن حوزه علمیه عنوان کرد و اظهار داشت: در حوزه های علمیه مبارزه با نفس و مبارزه علمی داریم و طلاب باید در  این راه به روحیه روز اول ورود خود به حوزه علمیه بازگردند.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه در جامعه امروز باید از جوانان جهادی الگو گرفت گفت: بسیاری از جوانان بسیجی ما بدون چشم داشت و با روحیه جهادی کار می کنند و نیاز است طلاب با الگوگیری از این جوانان در جامعه فعالیت کنند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه شهید حججی با شهادتش حجت را بر همه تمام کرد اظهار داشت: تنها داشتن روحیه جهادی است که جوان 25 ساله ای را برای دفاع از اهل بیت(ع) و اسلام به شهادت می رساند و دنیا را تکان می دهد.

وی بیان داشت: تعلیم علوم اهل بیت(ع) و ترویج آن در بین مردم باید در حوزه بیش از این باشد چراکه ارزش های اسلامی در حال حاضر به دست همین طلاب و روحانیون است. درست است که دشمن با انجام کارهای تبلیغی سعی در تخریب چهره اسلام و ایجاد شبهه دارد اما بخشی از کم کاری ها متوجه حوزه علمیه است.

حجت الاسلام خدری افزود: امروزه نیاز به تفکری جدید در جامعه موج می زند و این تفکر نو را باید حوزه علمیه به جامعه خود بدهد؛ نباید به شبهات و سوالاتی که مطرح می شود به عنوان یک تهدید نگاه کرد چراکه بنا به گفته رهبر انقلاب این سوالات تنها از سمت دشمن مطرح نیست بلکه یک فکر خلاق جوان است که آن را مطرح می کند و فرصتی است که بتوان به این شبهات و سوالات پاسخ گفت.

امام جمعه چغادک با بیان اینکه بسیاری ها در کشور به دنبال اسلام سکولار هستند گفت: خیلی ها به دنبال جدایی دین از سیاست هستند تا دین را در گوشه ای از مساجد محصور کنند و این خطر حتی مومنین را تهدید می کند؛ امروز به فرموده رهبر معظم انقلاب همه وظیفه داریم با اسلام سکولار مبارزه کنیم.

گفتنی است در ابتدای این مراسم حجت الاسلام بحرینی مدیر مدرسه سفیران هدایت برازجان به ارائه گزارشی از فعالیت های سال گذشته مدرسه پرداخت./833/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات