۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۲۲۱۲۲
صالحي در جمع خبرنگاران:

اميدواريم شرايط جهان اسلام را در آينده همراه با آرامش و ارتباط بيشتر شاهد باشيم

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اينكه عيد قربان هم يك اتصال و ارتباط به ملكوت اعلاء است و هم يك نقطه اتصال به خلق و خلايق، گفت: اميدواريم در پرتو عيد قربان شرايط جهان اسلام را در آينده همراه با آرامش و ارتباط بيشتر شاهد باشيم.
سید عباس صالحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، سيد عباس صالحي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در حاشيه ديدار با آيت الله سعيدي در جمع خبرنگاران در مورد عيد سعيد قربان، گفت: عيد قربان از يك طرف يك حلقه اتصال به خداوند است و نماز عيدي كه خوانده مي شود و اعمال عبادي كه دارد اين فرصت را ايجاد مي كند كه انسان با خداي خدا خلوت كند.

وي ادامه داد: يكي از دو زماني كه فرصت طلايي سير و سلوك با خداوند است همين عيد قربان است، حتي اعمال عرفه به عنوان مقدمه اي است كه انسان بتواند نعمات الهي را در عيد قربان دريافت كند، در حقيقت اعمال عرفه مقدمه اي است براي آمادگي وجودي براي اينكه فيوضاتي كه در عيد قربان بر انسان فرود مي آيد به آن برسد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تأكيد كرد: وجه ديگر عيد قربان ارتباطات اجتماعي است، به اين معنا كه انسان از طريق قرباني كه به عنوان يك نماد انجام مي دهد با مردم محروم و مستضعف ارتباط پيدا كند تا از اين طريق بتواند فقر اجتماعي را كاهش دهد و آنچه مردم مستضعف تحمل مي كنند را درك كرده و در حد توان براي رفع آن بكوشد.

صالحي يادآور شد: عيد قربان هم يك اتصال و ارتباط به ملكوت اعلاء است و هم يك نقطه اتصال به خلق و خلايق، از اين رو اميدواريم شرايط جهان اسلام را در آينده همراه با آرامش و ارتباط بيشتر شاهد باشيم./٨١٦/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات