۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۵۲۲۱۰۲
خطیب نماز عید قربان بجنورد:

حج ابراهیمی نماد اتحاد امت اسلام و توحید الهی است

خطیب نماز عید قربان بجنورد گفت: حج ابراهیمی مورد تأکید امام راحل نماد اتحاد و انسجام امت اسلام و توحید الهی در قلب عالم امکان است.
نماز عید قربان بجنورد حجت الاسلام رحیم مهدوی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رحیم مهدوی پور، خطیب نماز عید سعید قربان بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عید قربان که با حضور اقشار مختلف مردم مؤمن مرکز خراسان شمالی در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: خداوند در عید قربان حضرت ابراهیم (ع) را در آزمون سختی قرار داد و خلیل‌الله از این آزمون با سربلندی بیرون آمد.

وی افزود: علت موفقیت ابراهیم خلیل‌الله در آزمون الهی قربانی کردن فرزند، اعتقاد عمیق به باری‌تعالی و ایستادگی در برابر کفار و مشرکان بود؛ به‌گونه‌ای که برای رضایت خداوند متعال حاضر بود از تمام داشته‌های خود بگذرد.

حجت‌الاسلام مهدوی پور با بیان اینکه حج ابراهیمی مورد تأکید امام راحل نماد اتحاد و انسجام امت اسلام و توحید الهی در قلب عالم امکان است، اضافه کرد: حجاج باید با پیروی از حضرت ابراهیم (ع) از همه داشته‌ها و تعلقات خود برای رضای خداوند دل کنده و بگذرند تا مقبول درگاه الهی واقع شوند.

نصب الهی امامان نشان‌دهنده جایگاه رفیع امامت است

امام جمعه موقت بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر خم، بر برگزاری باشکوه مراسم این ایام تأکید کرد و گفت: در هیچ دوره تاریخی انبیای الهی حق تعیین امام برای امت نداشتند و همه امامان ازجمله امام علی (ع) به‌صورت مستقیم از سوی خداوند تعیین و معرفی شدند که این موضوع نشان‌دهنده جایگاه والا و رفیع امامت در جامعه اسلامی است.

تأکید بر برگزاری باشکوه مراسم تشییع و تدفین شهید حججی

وی همچنین با اشاره به تحویل پیکر مطهر شهید مدافع حرم، محسن حججی و برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم باشکوه تشییع و تدفین پیکر این شهید بزرگوار، اظهار کرد: بدون شک اقشار مختلف مردم در مراسم تشییع و تدفین پیکر پاک این سردار شهدای مدافع حریم و حرم به‌صورت ویژه و باشکوه شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام مهدوی پور خاطرنشان کرد: حضور گسترده و باشکوه مردم در این مراسم بار دیگر عزت و عظمت این شهدا و نگرش ناب اسلامی به مقوله شهادت را به همه مردم دنیا ثابت می‌کند./9314/پ201/ب1

ارسال نظرات