۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۵۲۲۰۰۰
واعظی:

دولت بدون ارتباط نزدیک با مراجع و حوزه نمی تواند کار کند/ دولت به جد دنبال رفع مشکلات معیشتی و بیکاری است

رییس دفتر رییس جمهور دولت به جد دنبال رفع مشکلات معیشتی و بیکاری در جامعه است، گفت: البته بدان معنا نیست که دولت به مسائل فرهنگی، اخلاقی، اعتقادی و دینی مردم توجه نداشته باشد و آن ها را نادیده بگیرد.
محمود واعظی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور ظهر امروز در دیدار حضرت آیت الله علوی گرگانی با ابلاغ سلام حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: رییس جمهور از بنده خواستند در ابتدای دولت که برای 4 سال آینده برنامه ریزی می شود خدمت مراجع تقلید برسم.

وی افزود: حتما ما نظراتی که بزرگان به ویژه مراجع تقلید دارند را در برنامه 4 ساله خود لحاظ می کنیم، این دولت متعلق به روحانیت است و حتما عملکرد و رفتار آن باید در سطوح مختلف به گونه ای باشد که تبلور و عملیاتی کردن اندیشه و اعتقادات مذهبی محسوب شود.

رییس دفتر رییس جمهور با بیان این که برنامه دولت تقویت ارتباط ها با حوزه علمیه و مراجع تقلید است، اظهار داشت: امیدواریم این دولت از دعای مراجع و بزرگان بهره مند باشد و بتوانیم در 4 سال دوم مشکلات مردم را بیشتر حل کنیم.

وی ادامه داد: ما می دانیم که به دلایل متعددی که از گذشته بوده مردم با مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه هستند و جوانان از مشکل بیکاری رنج می برند به همین دلیل اولویت برنامه دولت مسأله اقتصادی است، در این دوره و در برنامه آینده اقتصاد مقاومتی به عنوان یک موضوع اساسی در نظر گرفته شده است، در بین مسائل متعدد اقتصادی موضوع معیشت مردم و اشتغال در اولویت قرار دارد و دغدغه اصلی است.

واعظی با بیان این که وقتی جوان کار داشته باشد با بسیاری از مسائل و مشکلات که در جامعه وجود دارد مواجه نمی شود، ابراز داشت: دولت به جد دنبال رفع مشکلات معیشتی و بیکاری در جامعه است، البته وقتی می گوییم اولویت نخست مسأله اقتصاد به شمار می رود بدان معنا نیست که دولت به مسائل فرهنگی، اخلاقی، اعتقادی و دینی مردم توجه نداشته باشد و آن ها را نادیده بگیرد.

وی عنوان کرد: مسائل سیاست داخلی و خارجی و همچنین آسیب های اجتماعی موضوعات مهمی هستند که باید برای آن کار ویژه صورت گیرد، نیازمند هستیم که در کشور آرامش برقرار شود و تلاش داریم که دولت در وادی اختلافات سیاسی و جناحی که متأسفانه در دهه های گذشته در کشور اوج گرفته وارد نشود.

رییس دفتر رییس جمهور خاطرنشان کرد: آقای روحانی بارها اعلام کرد که دولت من دولت گروهی و جناحی نیست بلکه دولتی است که بر اساس مشی اعتدال عمل می کند و متعلق به همه مردم ایران است، رییس جمهور برای انتخاب وزار نگفت که از گروه های سیاسی انتخاب می کند بلکه شایستگان معتدل کشوری را که به مؤلفه هایی اعتقاد داشتند انتخاب کرد.

وی اضافه کرد: از نظر کاری مؤلفه ها این بود که وزیر انتخابی انسجام فکری داشته و معتدل باشد و افراد تندرو از هر کدام از گروه های سیاسی نباشد، همچنین هماهنگی در کارها بسیار مهم است، رییس جمهور به دنبال دولت خدمت و کارامدی است از این رو اعضای دولت هم باید دولتی باشند که برای خدمت به مردم تلاش کنند.

واعظی با بیان این که به دنبال این هستیم که دلسوزان برای حل مشکلات کشور دست به دست هم دهند، گفت: دولت باید منویات و فرمایشات رهبر انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دهد، دولت بدون ارتباط نزدیک با مراجع و حوزه های علمیه نمی تواند ادامه دهد، این دولت یک دولت مردمی بوده و جناحی نیست، در دولت مردمی، مردم باید اعتقاد پیدا کنند که مراجع بزرگوار از دولت حمایت می کنند.

وی افزود: دولت در داخل باید بتواند میان قوای سه گانه ارتباط نزدیک بر قرار کرده و با نهادهای انقلابی همانند سپاه و بسیج همکاری و تعامل نزدیک نزدیک داشته باشد، از مراجع می خواهیم در این راه بسیار دشوار کمک کنند، کار بسیار سختی است و انتظارات مردم از دولت بسیار بالا رفته است.

رییس دفتر رییس جمهور با بیان این که وقتی که بزرگان کمک کنند و همه دست به دست هم دهند مشکلی نیست که حل نشود، اظهار داشت: نسب به آینده بسیار خوشبین هستیم، امام راحل انقلاب را به عنوان یک میراث باقی گذاشتند که باید آن را صیانت کنیم.

وی رهبر معظم انقلاب وولایت فقیه را ستون خیمه انقلاب دانست و ادامه داد: دشمنان چشم ندارند رهبر معظم انقلاب، آقای روحانی و یک نفر از روحانیت را ببینند و می خواهد اختلاف افکنی کند، باید هوشیار باشیم و بدانیم که در این کشور یک رهبر بیشتر نداریم و یک صدا باید در کشور وجود داشته باشد، نباید شاهد چند صدایی در کشور باشیم.

واعظی با بیان این که اگر مردم نباشند حکومت اسلامی هم معنا ندارد، ابراز داشت: نباید به ظاهر مسؤولیت توجه کرد، مسأله مهم این است که مردم بدانند که مسؤولان واقعی خدمتگزار هستند؛ خدمتگزاری باید در عمل باشد نه در حرف و سخن، باید از کار مردم گره باز کنیم، نباید وقتی یک مرد به خانه می رود نزد خانواده خود شرمنده شود.

وی عنوان کرد: در شرایطی که تروریست ها در کشورهای دیگر جنایت می کنند  ایران در امنیت است و باید سپاسگزار خداوند، رهبری و نیروهای مسلح باشیم، در انتخابات 42 میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند و به ندای رهبری لبیک گفتند و انسجام ملی را نشان دادند، مردم پای نظام ایستاده اند.

رییس دفتر رییس جمهور خاطرنشان کرد: در انتخابات هر کس به شخصی که می خواست رأی داد و حق مردم این است که فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند، وقتی انتخابات تمام شد آقای رییس جمهور باید بداند که خود او و دولت متعلق به همه ایران است و باید به همه چه کسی به او رأی داده، به دیگری رأی داده یا اصلا رأی نداده خدمت شود، حقوق شهروندی یعنی دولت متعلق به همه افراد کشور است، این دولت باید پخته تر از دولت قبل عمل کند چون 4 سال تجربه داشته است و با حمایت مردم و بزرگان این دولت می تواند کارهای بزرگی انجام دهد./1323/ ۲۰۱/ص

ارسال نظرات