۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۵۲۱۶۵۲

حماس از دبیرکل سازمان ملل خواست برای پایان محاصره غزه تلاش کند

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از دبیرکل سازمان ملل متحد خواست تا تمام تلاش خود را برای پایان محاصره غزه بکار گیرد.
گروه مقاومت اسلامی حماس

به گزارش خبرگزاری رسا، فوزی برهوم سخنگوی حماس از سفر «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد به نوار غزه استقبال کرد.

حماس سفر عالی ترین مقام دیپلماسی بین المللی به غزه را اشاره مهمی به جایگاه و اهمیت این باریکه در معادله مقابله با رژیم اشغالگر و همچنین وخامت اوضاع انسانی ساکنان آن که 11 سال است که از سوی اشغالگران در محاصره هستند، برشمرد.

سخنگوی حماس از آنتونیو گوترش خواست تا برای رفع محاصره نوار غزه و پایان دادن به درد و رنج دو میلیون فلسطینی که در بزرگترین زندان جهان زندگی می کنند، تلاش کند.

فوزی برهوم همچنین از دبیرکل سازمان ملل متحد درخواست کرد تا وی به رژیم صهیونیستی برای توقف اقدامات خود علیه مردم فلسطین، مقدسات اسلامی و مسیحی و نقض حقوق اسیران فلسطینی در بند زندان های این رژیم، فشار وارد آورد.

سخنگوی حماس در پایان از دبیرکل سازمان ملل خواسته است تا در این سفر با خانواده های اسیران فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی ، بیماران محروم از سفر و درمان، صاحبان خانه های ویران شده و قربانیان تجاوز و محاصره دیدار کند.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز یکشنبه سفر منطقه ای خود را به خاورمیانه آغاز کرد و روز گذشته وارد فلسطین اشغالی شد تا ضمن دیدار با مسؤولان فلسطینی و رژیم صهیونیستی درباره از سرگیری مذاکرات سازش، رایزنی کند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات