۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۵۲۱۲۷۲
رییس اجرایی اداره زکات خراسان شمالی خبر داد؛

جمع‌آوری ۳.۲ میلیارد تومان زکات در خراسان شمالی

رییس اجرایی اداره زکات خراسان شمالی از جمع‌آوری سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات در پنج‌ماهه اول سال در شهرستان‌های مختلف این استان خبر داد.
حجت الاسلام هاشمی - رییس اجرایی زکات خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید اسماعیل هاشمی، رییس اجرایی اداره زکات خراسان شمالی، امروز در نشست با روحانیان مبلغ زکات استان، با اشاره به جمع‌آوری سه میلیارد و 200 میلیون تومان زکات در پنج‌ماهه اول سال در استان خراسان شمالی، اظهار داشت: مردم با پرداخت زکات مال خود را پاک و بابرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه زکات فریضه‌ای الهی است که باید در مسیر درست هدایت شود، افزود: زکات با هدف توانمندسازی محرومان و نیازمندان و برای رفع نیازهای معیشتی، درمانی و سایر موارد هزینه می‌شود تا باری اندک از روی دوش آنها برداشته شود.

حجت‌الاسلام هاشمی اضافه کرد: در این راستا از این میزان زکات جمع‌آوری شده در پنج‌ماهه اول سال سه میلیارد تومان آن صرف محرومیت‌زدایی و امور نیازمندان شد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت ساخت و اجرای طرح‌های عمرانی عام‌المنفعه در مناطق روستایی و محروم 200 میلیون تومان مبلغ باقیمانده زکات جمع‌آوری شده در پنج‌ماهه اول سال برای ساخت و تکمیل طرح‌های عمرانی در روستاهای استان هزینه شد.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به اهمیت محرومیت‌زدایی و توانمندسازی محرومان و نیازمندان برای جامعه و نظام اسلامی، تصریح کرد: با توجه به اینکه راهبرد اساسی اداره زکات توانمندسازی محرومان است امسال 60 درصد زکات برای رفع نیاز محرومان هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین زکات در شهرستان راز و جرگلان جمع‌آوری شده است، خاطرنشان کرد: در پنج‌ماهه نخست سال جاری در شهرستان راز و جرگلان مردم مبلغ 600 میلیون تومان به‌عنوان زکات اموال خود پرداخت کردند.

حجت‌الاسلام هاشمی در ادامه اظهار داشت: در سال گذشته کشاورزان و دامداران خراسان شمالی 9 میلیارد و 600 میلیون تومان زکات پرداخت کردند که دو میلیارد تومان از زکات جمع‌آوری شده برای نیاز محرومان در زمینه‌های مسکن، اشتغال، درمان، تحصیل و سایر موارد و مابقی مبلغ نیز برای ساخت طرح‌های عام‌المنفعه، راه روستایی، ساخت، تکمیل، مرمت مسجد و غیره هزینه شد.

رییس اجرایی اداره زکات خراسان شمالی احیای برخی از فرایض ازجمله زکات را از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: زکات یک واجب عبادی است که سبب رشد و توسعه اجتماعی و رفع چالش‌های اقتصادی جامعه شده و به این طریق جامعه را در مقابل انواع آسیب‌ها بیمه می‌کند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات