۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۵۲۰۵۷۰
روحانی اهل تسنن لبنان:

ملت یمن جنگ سنگینی متحمل می شود

عضو تجمع علمای مسلمان لبنان از ادامه جنگ و جنایت آل سعود علیه ملت یمن انتقاد کرد.
شیخ صهیب حبلی از روحانیان سنی لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ صهیب حبلی عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد حضرت ابراهیم(ع) در صیدا بر لزوم حل بحران امنیتی در اردوگاه فلسطینیان عین الحلوه در این شهر تأکید کرد و گفت: هرگاه که اراده ای واقعی برای پایان وضع کنونی وجود داشته باشد و گروه های موجود در اردوگاه به ویژه گروه های اسلامی مدعی اعتدال به فکر پایان کامل ناامنی باشند، می توان به این مساله امیدوار شد.

وی با اشاره به اینکه برخی گروه های اسلامی مسؤولیت برانگیختن بحران ها را برعهده دارند، افزود: بهای این موضوع را ساکنان بی گناه اردوگاه پرداخت می کنند و زندگی و مصالح آنها به دلیل ناامنی و درگیری های مستمر در معرض خطر قرار دارد. 

این روحانی اهل تسنن اظهار داشت: راه حل نهایی در پرتو سنگ اندازی برخی گروه های سیاسی مدعی حرص نسبت به امنیت و ثبات اردوگاه به تعویق می افتد. معلوم نیست چرا این گروه ها به حمایت از تروریست ها و افراد تحت پیگرد در داخل اردوگاه می پردازند.

وی از سخنان شب گذشته سید حسن نصرالله تقدیر کرد و گفت: سخنان دبیرکل حزب الله نقشه پیروزی آینده در لبنان و سوریه را ترسیم کرد. ارتش سوریه نیز به معادله ارتش، ملت و مقاومت افزوده شد تا این معادله از قدرت بیشتری برخوردار باشد. 

شیخ صهیب حبلی از مخالفان هماهنگی با سوریه انتقاد کرد و ادامه داد: این گروه های سیاسی باید به خودخواهی و غرور پایان داده و مسؤولیت ملی خود را انجام دهند. این لبنان است که به سوریه نیاز دارد چرا که سوریه گذرگاه تجاری محصولات کشاورزی لبنان به شمار می آید.

وی خاطرنشان ساخت: لبنان همچنین می تواند با وجود بحران و همچنین سنگ اندازی برخی گروه ها از انرژی برق سوریه استفاده کند. این مساله نشان می دهد که لبنان و سوریه دارای یک سرنوشت هستند خواه بدخواهان رضایت دهند یا ندهند.

رییس جمعیت الفت جنایت های صورت گرفته علیه ملت یمن را محکوم کرد و خاطرنشان ساخت: ملت یمن جنگی سنگین متحمل شده که هدف آن نیز تخریب کشور و تبدیل آن به حیات خلوت است. این در حالی است که تروریست ها به یمن نفوذ کرده و خواسته دشمنان را اجرا می کنند./980/ب901/د

ارسال نظرات