۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۲
کد خبر: ۵۲۰۴۵۴
مدیر گروه فقه و اندیشه رادیو معارف:

انتشار تولیدات مراکز علمی و پژوهشی از اهداف رادیو معارف است

مدیر گروه فقه و اندیشه رادیو معارف با اشاره به مأموریت رادیو معارف در حوزه فقه گفت: رادیو معارف به‌عنوان رسانه دینی، مأموریت ابلاغ پیام تولیدشده در مراکز علمی و پژوهشی به مخاطبان را دارد.
حجت الاسلام صفایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام محمدمهدی صفایی، مدیر گروه فقه و اندیشه رادیو معارف عصر امروز در نشست هم‌اندیشی فقه حکومتی در هتل پاسداران مشهد در تعریف مفهوم فقه حکومتی اظهار کرد: فقه حکومتی فقهی برای فهم نظام تشکیلات سیاسی و اداری حاکم بر کشورهاست و به‌طور خاص، فهمی درهم‌تنیده و نظام وار از احکام شریعت و نظام سیاسی اداری حاکم بر جامعه به همراه قدرت تطبیق و پیاده‌سازی نظام فقهی بر نظام سیاسی و تشکیلاتی حاکم بر جوامع است.

وی با اشاره به مأموریت رادیو معارف در حوزه فقه ابراز کرد: رادیو معارف به‌عنوان رسانه دینی در مجموعه رسانه‌های ملی انقلاب اسلامی، مأموریت ابلاغ و رساندن پیام تولیدشده در مراکز علمی و پژوهشی به مخاطبان را هدف‌گذاری کرده است.

مدیر گروه فقه و اندیشه رادیو معارف بابیان اینکه این رادیو از سال 82 به‌صورت 24 ساعته در حال پخش است، خاطرنشان کرد: گروه‌های معارف و علوم وحیانی، معارف و علوم اهل‌بیت(ع)، فقه و اندیشه، معارف و جامعه و اخبار معارفی و برنامه‌های سیاسی در رادیو معارف مشغول فعالیت هستند.

به گفته وی، رشد باور و التزام عملی به پیوند دین و سیاست، تبلیغ و ترویج فقه حکومتی، آگاه‌سازی جامعه و روشنگری در خصوص مزایا و کارکردهای نظام تشکیلاتی منطبق بر فقه، کمک به نخبگان و مراکز پژوهشی برای اهتمام بیشتر به رسانه‌ای شدن لایه‌های عمومی پژوهش‌ها، پوشش کرسی‌های نواندیشی در حوزه فقه حکومتی، ترغیب نخبگان علمی برای تعامل با رسانه‌ها و تربیت کارشناسان علمی-رسانه ای برای تسهیل روند تبدیل طرح پژوهشی به طرح قابل‌اجرا در رسانه از مأموریت‌های رسانه‌ای رادیو معارف در فقه حکومتی است.

صفایی با اشاره به برنامه‌های اجرایی در زمینه پیاده‌سازی فقه حکومتی تصریح کرد: فقه آفتاب، فقه اهل‌بیت(ع)، تاریخ فقه و فقها، منادیان ولایت، شعاع فروزان، فقه سیاسی، فقه در آیینه پژوهش، فقه پویا، نقد و نظر و اندیشه‌ها از برنامه‌های مرتبط با فقه حکومتی در رادیو معارف هستند./864/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات