۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۵۲۰۳۱۶
مدیر حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تقویت فهم عمیق از دین در جامعه اسلامی

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز متأسفانه فهم عمیق از دین در جامعه کمرنگ شده است، تصریح کرد: یکی از مهم ترین رسالت های حوزه های علمیه و روحانیت شناساندن صحیح دین و ارزش های اسلامی به عموم جامعه است.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری امروز در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با مهم ارزیابی کردن مسأله تبلیغ در اسلام و ضرورت توجه به آن در جامعه امروز، خواستار همکاری جدی متولیان این بخش به منظور تقویت مبانی دینی در جامعه شد.

وی با بیان این که امروز هجمه ها و خطرهای جدی و سنگینی جامعه اسلامی را تهدید می کند، افزود: حجم وسیعی از شبعات، بدعت ها و خرافات امروز در جامعه دینی از سوی دشمنان ترویج می شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این مهم ترین هدف دشمن از ترویج این بدعت ها و خرافه ها در جامعه اسلامی دین زدایی در جامعه دینی است، خاطرنشان کرد: دشمنان با معرفی برخی مسائل خرافه و بدعت گونه تلاش می کنند میان مردم و اسلام ناب فاصله بیاندازند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که دین مهم ترین راه رسیدن جامعه به سوی سعادت و تعالی حقیقی است، تصریح کرد: به همین دلیل دشمن می کوشد دین های ساختگی و خرافی را جایگزین اسلام ناب محمدی کند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز حجم وسیعی از شبهات دینی و اعتقادی در جامعه از سوی دشمن رواج داده می شود، خاطرنشان کرد: این گستردگی شبهات دینی وظیفه مجامع دینی و تبلیغی را سنگین تر از هر زمان دیگری کرده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز دشمن به نام دین بزرگترین جنایت های بشری را در جوامع مختلف مرتکب می شود، تصریح کرد: گروه های تکفیری و تروریستی که امروز نام دین را با خود یدک می کشند هیچ فهمی از دین و اسلام ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که به طور حتم آن چیزی که امروز تکفیری های تروریست به نام دین مطرح می کنند همان اسلام آمریکایی و صهیونیستی است، خاطرنشان کرد: آمریکا، صهیونیست ها به همراه اعراب مرتجع سال ها است که به بهانه پیاده سازی اسلام حقیقی بزرگترین جنایت های بشری را در کشورهای منطقه مرتکب شده اند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز متأسفانه فهم عمیق از دین در جامعه کمرنگ شده است، تصریح کرد: یکی از مهم ترین رسالت های حوزه های علمیه و روحانیت شناساندن صحیح دین و ارزش های اسلامی به عموم جامعه است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه برداشت غلط از دین عامل مشکلات و بحران های بسیاری در جوامع اسلامی شده است، خاطرنشان کرد: باید برداشت ها از دین بر اساس همان چیزی باشد که قرآن و اهل بیت(ع) نسبت به آن تأکید کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که امروز در تبلیغ دین نیازمند یک وحدت رویه مناسب در بخش های مختلف هستیم، تصریح کرد: البته همه مجامع تبلیغ و فرهنگی در نهایت به یک هدف واحد فکر می کنند، اما بهتر است برای تحقق مناسب اهداف تعیین شده، همراهی و همکاری مشترک مناسبی وجود داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز حضور در صحنه و مستمر روحانیت در مجامع مختلف بیش از هر زمان دیگری احساس می شود، خاطرنشان کرد: جامعه دینی بدون حضور و همراهی روحانیت به اهداف تعیین شده خود دست نخواهد یافت.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که حضور روحانیت به طور حتم مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه را کاهش خواهد داد و این مسأله به تجربه نیز ثابت شده است، تصریح کرد: روحانیت عامل تقویت دین و ارزش های اسلامی در جامعه است که باید از این ظرفیت بیشتر استفاده شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به ضرورت تقویت و هدفمند کردن مبلغان اعزامی در مناسبت های مختلف سال اشاره کرد و گفت: امروز روستاها و مناطق محروم بیشتر به حضور مبلغان دینی نیازمند هستند تا مسائل دینی و ارزشی در این مناطق بر روی زمین نماند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر خدای ناکرده حضور روحانیت در محیط های روستایی به دلیل کمبود امکانات کمرنگ باشد به حتم دشمن در این مناطق نفوذ خواهد کرد، افزود: هر چه در این بخش سرمایه گذاری کنیم بازخورد های مثبتی را در جامعه شاهد خواهیم بود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری به حضور در صحنه روحانیت نیاز دارد، تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان برای از بین بردن اسلام و انقلاب هم قسم شده اند نقش روحانیت دردفاع از اسلام و انقلاب بسیار حساس و حیاتی است.

استاد حوزه علمیه مازندران از روحانیت به عنوان پیشگامان دفاع از دین و انقلاب یاد کرد و گفت: نهضت عظیم اسلام با حضور و همراهی علما و روحانیت به پیروزی رسید و این نقش آفرینی امروز نیز در صحنه های دیگر ادامه دارد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت هیچ گاه صحنه دفاع از انقلاب و اسلام را ترک نکرده است، افزود: مشکلات و سختی ها هیچ گاه موجب عقب نشینی روحانیت از رسالت خطیری که دارد نشده است./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات