۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۵۲۰۲۶۷
مسؤول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه هنر:

اساسی ترین کلیدواژه در ازدواج «انتخاب درست» است

حجت الاسلام سرلک به تبیین سه ویژگی برای ازدواج کردن پرداخت و گفت: علاقه دوطرفه، دیندار بودن دختر و پسر و خوش برخوردی سه ویژگی اصلی برای ازدواج کردن است.
سرلک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی سرلک در مراسم جشن سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) که شب گذشته با عنوان «هلهله فرشته ها» در حسینیه شهدای شهر مقدس قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در زمینه ازدواج، ایمان شرط نیست، گفت: در واجبات دینی همچون جهاد، ایمان شرط شده است، اما در ازدواج فرقی میان مؤمن و کافر وجود ندارد.

ازدواج، راه رسیدن به کمال

مسؤول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه هنر ادامه داد: ازدواج عبارت است از امکانی که خداوند در جامعه قرار داده است تا افراد با آن به سوی کمال رهسپار شوند؛ دستیابی به این مهم مشروط به این است که قواعد اسلامی را رعایت کنند.

رسیدن به کمال مبتنی بر پرهیز از چشم و هم چشمی است

وی افزود: ازدواج تصمیمی است که انسان ها باید به هنگام، درست و به دور از چشم و هم چشمی ها برای خود بگیرند؛ اگر انسان اسیر چشم و هم چشمی ها شود به هیچ وجه به کمال نخواهد رسید.

حجت الاسلام سرلک خاطرنشان کرد: هر شخص با ازدواج کردن به اندازه ظرفیت خودش به کمال دست می یابد؛ انسان اگر بخواهد میزان ایمان خود را بسنجد باید بررسی کند در نماز چه مقدار حضورقلب دارد، همچنین از دیگر عوامل محک زدن میزان ایمان، بررسی رفتار شخصی در نهاد خانواده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه هنر با اشاره به آیه شریفه «هنَّ لباسٌ لکم» عنوان کرد: اساسی ترین کلیدواژه در زمینه ازدواج، «انتخاب درست» است؛ باید به گونه ای همسر خود را انتخاب کنیم که با همدیگر همپوشانی کامل داشته باشیم و علاوه بر دنیا، آخرتمان را نیز با همین همسرمان بسازیم.

وی تأکید کرد: در عرصه ازدواج نباید نگاهمان محدود به دنیا باشد، بلکه باید نگاهی ورای این دنیا داشته باشیم؛ اگر این نگاه محقق شد دیگر مهریه های سنگین، تشریفات در مراسم ازدواج و غیره معنایی نخواهد داشت.

سه ویژگی برای ازدواج کردن

حجت الاسلام سرلک در پایان به تبیین سه ویژگی برای ازدواج کردن پرداخت و ابراز داشت: علاقه دوطرفه، دیندار بودن دختر و پسر و خوش برخوردی سه ویژگی اصلی برای ازدواج کردن است؛ باید سوگمندانه بگوییم که اگر آمار ازدواج در جامعه با کاهش روبه رو است، علت اساسی آن، برخوردار نبودن طرفین یا یکی از آن دو از مهارت های زندگی و همسرداری است./841/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات