۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۵۲۰۱۶۲
آیت الله طه محمدی:

پیشرفت و توسعه علم پزشکی در جهان مدیون بوعلی سینا است

رییس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا با اشاره به این که بوعلی فرزند ایران، مسلمان و شیعه است، گفت: نام شیخ‌الرئیس حسین است که پیام‌های زیادی برای مسلمانان جهان دارد؛ اما متاسفانه بسیاری از مردم ما اسم این عالم بزرگ را نمی‌دانند.
آیت الله طه محمدی در جمه پزشکان همدان آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان،  آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در آرامگاه بوعلی سینا شهر همدان ضمن تجلیل از مقام بالای علمی بوعلی سینا در دنیا گفت: پیشرفت و توسعه علم پزشکی در جهان مدیون بوعلی سینا است.

 

رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا با اشاره به این که بوعلی فرزند ایران، مسلمان و شیعه است، گفت: نام شیخ‌الرئیس حسین است که پیام‌های زیادی برای مسلمانان جهان دارد اما متاسفانه بسیاری از مردم ما اسم این عالم بزرگ را نمی‌دانند.


امام جمعه همدان گفت: همانطور که دنیا بوعلی سینا را شناخته و در طبابت خود از آموزه های شیخ الرئیس استفاده می کنند، وظیفه ما است که بیش از پیش در شناخت این حکیم فرزانه همت کنیم تا شخصیت ایشان را به همگان بیش از این معرفی کنیم.


وی با بیان این که ابو علی سینا از شاخص‌ ترین خورشید های عالم معنویت است، گفت: خورشید عالم طبیعت را روشن می کند و خورشید های عالم معنویت فرهنگ، روح و اخلاق جامعه را نور باران می کنند و از شاخص ترین خورشید هایی که بر قلب انسان ها تابیده است این مرد بزرگ بوده است.


نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان ضمن توصیه به پزشکانی که به تازگی سوگند پزشکی یاد کرده‌اند، گفت: طب جدید پیشرفت‌های زیادی داشته است اما باید زیر ساخت های طب اسلامی در ایران فراهم شود.


آیت الله طه محمدی ادامه داد: پزشکان فارغ‌التحصیل بدانند اگر طب سنتی و طب اسلامی را با هم تلفیق کنند، قله‌های بزرگی را طی کرده و حق بزرگان ادا خواهد شد.


وی در پایان با اشاره به ضرورت تجلیل و تقدیر از علما گفت: چندین سال است روز تولد بوعلی سینا، روز پزشک و روز همدان نامگذاری شده که باید از چنین کار ارزشمندی قدردانی کرد./۹۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات