۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۵۲۰۱۳۷
مدیر امور اجرایی شورای عالی زکات خبر داد؛

پرداخت ۳.۵ میلیارد تومان زکات واجب در آذربایجان غربی

مدیر امور اجرایی شورای عالی زکات گفت: آذربایجان غربی با پرداخت ۳.۵ میلیارد تومان زکات واجب، رتبه نخست را در کشور دارد.
همایش زکات و مدیریت جهادی در ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، نجف علی انتظاری، مدیر امور اجرایی شورای عالی زکات ظهر امروز در همایش زکات که در جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت:امسال 163 میلیارد تومان صدقه و احسان جمع آوری شده است که از این میزان تنها 11 میلیارد تومان زکات واجب بوده است.

وی با اشاره به رتبه نخست آذربایجان غربی در پرداخت زکات واجب، افزود: 5/3 میلیارد تومان زکات واجب از این استان جمع شده است.

مدیر امور اجرایی شورای عالی زکات گفت: 550 هزار تن گندم امسال در آذربایجان غربی برداشت شده است که حداقل 50 میلیارد تومان باید زکات واجب گندم پرداخت شود.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ پرداخت زکات، ادامه داد: یکی از شاخص های دینداری مردم هر منطقه پرداخت زکات است و به وسیله دبیرخانه شورای عالی زکات آمار آن ثبت می شود.

انتظاری پرداخت زکات واجب را یکی از پایه های اقتصاد مقاومتی خواند و اضافه کرد: خداوند متعال درباره پرداخت زکات وعده داده که هر گاه به این مهم توجه شود، برکات و نعمات خود را بر مردم نازل می کند.

وی با تاکید بر تبلیغ پرداخت زکات واجب، ادامه داد: در این زمینه باید از ظرفیت مردم استان استفاده کنید.

جمع آوری 11 میلیارد تومان زکات در آذربایجان غربی

حجت الاسلام ساجدی نژاد، نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این همایش اظهار داشت: آذربایجان غربی قطب مهم کشاورزی است و تولیدات این استان در سفره مردم سهم بسزایی دارد.

وی با اشاره به برگزاری همایش زکات گندم و انگور در ارومیه، افزود: در طول یک سال گذشته آذربایجان غربی موفق به جمع آوری 11 میلیارد تومان زکات شده است که 84 درصد از آن صرف فقرا و مابقی صرف امورات عام المنفعه شده است.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برای نهادینه سازی فرهنگ پرداخت زکات به کار و روحیه بسیجی و مدیریت جهادی نیاز است.

وی به اقامه فریضه واجب نماز از سوی کارگزاران نظام اسلامی اشاره و اضافه کرد: پرداخت زکات واجب هم به عنوان یک فریضه دینی باید از سوی کارگزاران نظام مورد اهمیت و تبلیغ قرار گیرد.

حجت الاسلام ساجدی نژاد عنوان کرد: پرداخت زکات به وسیله همه انبیا و اولیای الهی(ع) توصیه شده تا بدین وسیله
فقر و تضاد طبقاتی از سیمای جامعه زدوده شود./۹۳۶/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات