۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۵۱۸۶۴۸
کابینه دولت زیرذره بین نمایندگان مجلس؛

رسانه های امروز در یک نگاه

پرسش‌های راهبردی درباره کابینه جدید، تخلف در معرفی کابینه، دولت دوازدهم و مشکلات آموزش و پرورش، بررسی وزرای پیشنهادی بدون برخورد سیاسی و جناحی بخشی از عناوین رسانه های امروز است.
رسانه ها و مطبوعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پرسش‌های راهبردی درباره کابینه جدید، تخلف در معرفی کابینه، دولت دوازدهم و مشکلات آموزش و پرورش، بررسی وزرای پیشنهادی بدون برخورد سیاسی و جناحی بخشی از عناوین رسانه های امروز  است که اکثر آنها به مساله بررسی صلاحیت وزرای دولت در مجلس شورای اسلامی پرداختند.

بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی یکی از از مهم ترین اخباری است که در این چند روز مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است؛ امید است وزیرانی که با ارائه برنامه های خود و وعده هایی که در مجلس می دهند فقط صرف جلب اعتماد و رای نمایندگان مجلس نباشد بلکه جهت خدمت خالصانه برای مردمی که خوب به وظایف خود در مواقع حساس عمل می کنند باشد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت انتخاب و رای اعتماد به وزرا باید مسائل مهم و حیاتی کشور را در نظر بگیرند و تنها به وعده های داده شده اکتفا نکنند چرا که نمایندگان مجلس به عنوان نماینده مردم شریف ایران جهت انتخاب وزیران دولت دوازدهم هستند و باید در این جهت نهایت تلاش خود را برای انتخاب وزیر اصلح انجام دهند.

با توجه به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، رسانه های امروز یادداشت های خود را به این امر اختصاص دادند که برخی از آنها در ذیل آمده است.

پرسش‌های راهبردی درباره کابینه جدید

روزنامه کیهان در سرمقاله خود نوشت: متاسفانه کابینه جدید با چالش‌های مهمی مواجه است که اگر بر اساس نگاه برنامه‌ای و راهبردی ارزیابی نشود، موجب تبدیل جلسه رای اعتماد به جلسه‌ای تشریفاتی و بی‌ثمر خواهد شد.

ادامه مطلب...

تخلف در معرفی کابینه

روزنامه وطن امروز طی یادداشتی نوشت: وزیر علوم نیز جزئی از ترکیب هیات وزیران است و چون این نهاد، یک نهاد جمعی است باید همه وزرا مشخص باشند تا هماهنگی آنها با هم توسط مجلس بررسی و لحاظ شود.

ادامه مطلب...

دولت دوازدهم و مشکلات آموزش و پرورش

روزنامه رسالت نوشت: در شرایطی که دشمن با نفوذ فرهنگی و جنگ نرم‌، اقشار معصوم و کودکان و نوجوانان کشور را بیش از دیگر نسل‌ها مورد تهاجم قرار داده است، رسالت عظیم‌ترین نهاد فرهنگی کشور که ۱۲ سال از گرانبها‌ترین اوقات ۱۳ میلیون دانش‌آموز را در اختیار دارد، در این مصاف چیست.

ادامه مطلب...

بررسی وزرای پیشنهادی بدون برخورد سیاسی و جناحی

روزنامه جام جم طی یادداشتی نوشت: فردی که به‌ عنوان وزیر روی کار می‌آید باید توانمند باشد، طبعا توجه به شاخص‌هایی مثل تعهد، تخصص، انقلابی بودن،‌ تجربه، دارا بودن برنامه و وجود نگاه تحول‌خواهانه برای انتخاب وزیر باید مورد تاکید نمایندگان مجلس قرار گیرد.

ادامه مطلب...

قدرت‌نمایی به سبک ترامپ

روزنامه جام جم نوشت: برخلاف سایر ادوار تاریخی که هر تصمیم آمریکا با حمایت حداقل برخی کشورهای نزدیک به آن همچون بریتانیا و کانادا مواجه می‌شد، در مقطع کنونی خبری از تبعیت بی‌چون و چرای کشورهای هم‌پیمان با ایالات متحده و رضایت دادن‌های بقیه نیست.

ادامه مطلب...

مختصات روح برجام از نظر آمریکایی‌ها

روزنامه جوان نوشت: اکنون در ادبیات آمریکایی‌ها، سخن از پایبند نبودن ایران به روح برجام، در حال تکرار شدن است، آمریکایی‌ها با تکرار این موضوع در رسانه‌ها، به دنبال پیاده‌سازی نقشه‌های شیطانی خود هستند.

ادامه مطلب...

واکاوی ائتلاف داعش و طالبان

روزنامه حمایت طی یادداشتی نوشت: داعشی‌ها در همه نقاط افغانستان، از جمله شمال این کشور قدرت چندانی ندارند، لذا برای افزایش حوزه نفوذ خود و جبران بخشی از ضربات مهلکی که در غرب آسیا دریافت کرده‌اند، به همکاری با طالبان نیاز دارند.

ادامه مطلب...

در پایان گفتنی است یکی از درخواست های مهم مردم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انتخاب وزرا این است که اولویت هایی از جمله توانمندی وزرا در حل مشکلات معیشتی و اقتصادی و یا ارتقای فرهنگ در جامعه را مد نظر خود قرار دهند./۱۳۲۵//۳۰۲/خ

ارسال نظرات