۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۵۱۸۳۸۹
وزارت دفاع عراق:

عملیات آزادسازی «تلعفر» آغاز شد

وزارت دفاع عراق، از آغاز عملیات آزادسازی «تلعفر» خبر داد و اعلام کرد که عملیات زمینی پس از تکمیل حملات هوایی ارتش علیه مواضع داعش، کلید می‌خورد.
عملیات تلعفر

به گزارش خبرگزاری رسا، «محمد الخضری»، سخنگوی وزارت دفاع عراق در گفت‌وگو با راشاتودی، از آغاز عملیات آزادسازی «تلعفر» با انجام حملات هوایی خبر داد.

وی اظهار داشت: نیروی هوایی عراق نبرد آزادسازی شهر تلعفر را با هدف‌گیری مواضع داعش در این شهر، آغاز کرد و نیروهای مشترک عراقی منتظرند با تکمیل حملات هوایی، حمله زمینی به مواضع تکفیری‌ها را آغاز کنند.

وی افزود: نیروی نظامی عراق آماده آزادسازی «الحویجة» است و نیروهای عراقی در مناطق مختلف مستقر شده‌اند و برای آزادسازی مناطق باقی‌مانده در اشغال داعش، آماده‌اند.

از سوی دیگر، سرلشگر ستاد «رائد شاکر جودت» فرمانده پلیس فدرال عراق نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که یگان‌های لشگر زرهی و نیروهای منتخب عراقی آماده حرکت به سوی تلعفرند و در مکان‌های لازم مستقر شده‌‌اند.

نیروهای «الحشد الشعبی»، روز گذشته، از نزدیک شدن به زمان آغاز عملیات تلعفر خبر داده بودند.

یک منبع آگاه محلی در استان «نینوی» نیز از وقوع 6 انفجار مهیب، در مناطق مختلف تلعفر واقع در غرب موصل خبر داد و به پایگاه خبری «السومریه نیوز» گفت: این انفجار در حالی صورت گرفت که آسمان تلعفر نیز شاهد، پرواز جنگنده‌های عراقی بود.

وی که خواست نامش فاش نشود، گفت: احتمالا یکی از کارگاه‌های ساخت مواد منفجره داعش در غرب تلعفر در این حملات هوایی هدف قرار گرفته است اما هنوز میزان خسارات جانی و مالی وارد به داعش مشخص نیست./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات