۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۵۱۷۹۹۳
فرمانده نیروی دریایی ارتش:

امروز هم قهرمان داریم

امیر دریادار سیاری گفت: امکانات آشنایی و بازدید عزیزان حوزه هنری از مناطق دریایی را فراهم می‌کنیم تا گفتنی‌های فراوان در قالب‌های مختلف هنری ارایه شود.
امیردریادار سیاری

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش امروز در آیین رونمایی از دفاتر و نوشت‌افزارهای تخصصی ایرانی با نماد بابای ایرانی که در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد، گفت: کشور ما یک کشور دریایی است. در شمال و جنوب دریا داریم. ما موقعیت ژئوپولوتیک حساسی داریم. دریاها برای هر کشوری حایز اهمیت است. دریا می تواند برای هر کشوری فرصت باشد یا تهدید؛ این به توانمندی انسان هایی که در آن خاک زندگی می کنند، بستگی دارد.

امیر دریادار سیاری با طرح این سوال که چه منابع و منافعی در دریا داریم، عنوان کرد: ما منابع غذایی زیادی در دریا داریم که اگر بتوانیم استفاده کنیم در هیچ جای دنیا کمبود غذا وجود نخواهد داشت. منابع زیادی از انرژی در دریا داریم. می توانیم از انرژی امواج دریا استفاده کنیم. 90 درصد صادرات و واردات ما از طریق دریا است. ساخت و ساز در دریا فراوان است. اگر از منابع زیادی که در دریا وجود دارد، استفاده کنیم دریا برای ما یک فرصت می شود.

وی تصریح کرد: اینکه چرا تاکنون از منابع دریایی استفاده نکردیم، قابل بحث و بررسی است. پرتقالی ها 120 سال بعد از انگلیسی ها آمدند و نگذاشتند ما از منابع دریایی استفاده کنیم. آنها ما را از دریا دور کردند زیرا دریا منبع ثروت و قدرت است. هر کس از دریا استفاده کرد ،ثروتمند و قدرتمند شده است. ما را از دریا دور کردند تا ثروتمند و قدرتمند نشویم. در سال های قبل از انقلاب به علت بی لیاقتی حاکمان کشور که کاملا تحت سیطره ابرقدرت ها بودند از دریا دور شدیم و از منابع آن استفاده نکردیم تا اینکه ابرمردی پیدا شد و توجه ما را به دریا جلب کرد. نظریه بازگشت به دریا را از فرمایشات مقام معظم رهبری درآوردیم.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند" مردم باید با منابع و منافع دریا آشنا شوند و شما باید فرهنگسازی کنید. باید در دانشگاه ها و در حوزه ها صحبت کنید." ما این کار را انجام دادیم. کتاب تولید کردیم. ایشان فرمودند" از نسل جوان شروع کنیم". ما به دبستان ها و دبیرستان ها رفتیم و با بچه ها صحبت کردیم. مقام معظم رهبری تاکید کردند که مطالب را در کتاب های جغرافیا بیاورید. خوشبختانه به همت مسئولان در آموزش و پرورش این کار شروع شده است. ما در همایش ها رفت و آمد کردیم و بالاخره به اینجا رسیدیم و دیدیم باید از متخصصان امر هم استفاده کنیم و به عزیزان حوزه هنری رسیدیم.

وی با اشاره به اینکه فرهنگسازی دو بعد دارد، بیان کرد: یک بعد این است که چه ایثارگری ها انجام گرفته و چه شهدایی تقدیم شده که این کشور مانده است. ما سرها و خون های زیادی دادیم. این ایثارگرها الگو هستند. مردم به ویژه جوانان باید بدانند که چه شده، چه کسانی با چه ابزار و اهدافی و چگونه به این کشور حمله کردند و چگونه شکست خوردند،.الگو فراوان داریم. وظیفه عزیزان است که آنها را مشخص و معرفی کنند تا نسل فعلی و آینده بدانند چه بر مملکت ما گذشته است.

امیر دریادار سیاری در مورد بعد دوم فرهنگسازی خاطرنشان کرد: باید فرهنگسازی کنیم تا نوجوانان و جوانان نسبت به دریا و قهرمانان دریا که حتی امروز هم حضور دارند، آشنا شوند. ما امروز هم قهرمان داریم. دنیا باور نمی کرد که ما بتوانیم دریاها را پشت سر بگذاریم، در اقیانوس اطلس حضور پیدا کنیم، به مدیترانه برویم و آفریقا را دور بزنیم. فکر می کردند ما تجهیزات و نیروی متخصص نداریم.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش با بیان اینکه ما الان هم قهرمان داریم، عنوان کرد: نگاه به گذشته و آینده برای نسل جوان مدنظر است،.کتبی که در حوزه هنری تنظیم شده ،شایسته است. شما عزیزان قطعا موفق خواهید بود و می توانید 12 کتاب را به 120 و بیشتر برسانید. گفتنی ها و مطالب فراوان است و می شود توسط هنرمندان بهره برداری شود. یک کلمه می گویی عملیات مروارید اما کلی مطلب در داخل آن است. عملیات مروارید 50 نفر پرسنل دارد اما با این تعداد حماسه ای رقم می خورد که کمتر دشمن می شکند.

وی ضمن تشکر از زحمات مسئولان حوزه هنری اظهار داشت: این عزیزان راه خوبی را به ما نشان دادند. ما بهترین امکانات را فراهم می کنیم که شما بیایید، ببینید و آشنا شوید و گفتنی ها را در قالب های مختلف هنری ارایه دهید. ما در اجرایی شدن تدابیر مقام معظم رهبری هرچه در توان داریم، تلاش می کنیم و در طبق اخلاص می گذاریم که نتیجه مطلوب به دست آید. آیندگان باید بدانند که چه شده و باید چه کنند که عظمت کشور جاودان بماند./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات