۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۵۱۷۷۵۶
رییس تبلیغات اسلامی شیروان:

روحانیان مستقر و هجرت بازوی نهادهای فرهنگی و انقلابی در روستاها هستند

رییس تبلیغات اسلامی شیروان گفت: روحانیان مستقر و هجرت به‌عنوان مسؤول فرهنگی و مذهبی روستاها، بازوی همهٔ مردم و نهادهای فرهنگی و انقلابی هستند.
حجت الاسلام محمود عزیزی- رییس تبلیغات اسلامی شیروان

حجت‌الاسلام محمود عزیزی، رییس تبلیغات اسلامی شیروان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به محورهای عملکرد روحانیان مستقر شیروان در سال ۹۶، اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی دینی با توجه به مناسبت‌های مذهبی، سخنرانی، اجرای گفتمان دینی، جلسات پرسش و پاسخ، کلاس‌های متنوع و جذاب قرآنی، برگزاری اردوهای زیارتی تفریحی ویژه جوانان و نوجوانان، مسابقات ورزشی از مهم‌ترین اقدامات روحانیان مستقر از ابتدای سال جاری بوده است.

وی اعزام روحانیان به دوره‌های آموزشی ویژه مبلغان طرح هجرت و مستقر را یکی از اقدامات نهاد تبلیغات اسلامی در راستای کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های تبلیغی آنها برشمرد.

حجت‌الاسلام عزیزی با بیان اینکه تشویق مردم به پرداخت زکات از وظایف اصلی روحانیان مستقر و طرح هجرت است، خاطرنشان کرد: روحانیون مستقر و هجرت به‌عنوان مسؤول فرهنگی و مذهبی روستاها، بازوی همهٔ مردم و نهادهای فرهنگی و انقلابی هستند.

وی افزود: زکات‌های جمع‌آوری‌شده از سوی شورای زکات شهرستان‌ها در امور عام‌المنفعه اعم از حمایت از نیازمندان همان منطقه، بازسازی مساجد، احداث درمانگاه و اموری از این قبیل هزینه می‌شود.

حجت‌الاسلام عزیزی تصریح کرد: جمع‌آوری زکات با همکاری روحانیان مستقر و در تعامل با شورای زکات از اوایل مردادماه سال جاری در این شهرستان آغاز شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت افزایش تعداد کانون‌های فرهنگی تبلیغی در شهرستان شیروان، اظهار کرد: تاکنون سه کانون فرهنگی تبلیغی در سطح شهرستان مجوز دریافت کرده و مشغول فعالیت هستند.

حجت‌الاسلام عزیزی به اشاره به اینکه رویکرد فعالیت کانون‌ها باید تخصص محور باشد و هر کانونی در موضوعی خاص به‌صورت تخصصی کار کند، اضافه کرد: برگزاری نشست‌های آشنایی و ایجاد ارتباط بین کانون‌ها با هدف استفاده از ظرفیت‌های هم و تکمیل فعالیت‌های یکدیگر در فعالیت‌های فرهنگی ازجمله نیازهای موجود در این بخش است.

وی اظهار کرد: اگر امکانی فراهم شود که کانون‌ها با مجوزی که از سازمان تبلیغات دریافت می‌کنند، فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلفی داشته باشند، مشکل دریافت مجوز از چند نهاد هم به وجود نمی‌آید./9314/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات