۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۵۱۷۵۱۰
فضل الله:

طرح خاورمیانه جدید در پوشش جدیدی آمده است

امام جمعه بیروت تصریح کرد که طرح خاورمیانه جدید پس از شکست در سال ۲۰۰۶ هم اکنون در پوشش جدیدی آمده است.
سید علی فضل الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک برگزار شد، با اشاره به سالروز پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه گفت: در یازدهمین سالروز پیروزی در جنگ سال 2006 برای همگان روشن شده که همبستگی ارتش، ملت و مقاومت عامل پیروزی ها بوده است. لبنانی ها با همبستگی توانستند این دستاورد را محقق کرده و دشمن صهیونیستی را شکست دهند.

وی افزود: این پیروزی سبب شکست طرحی شد که آمریکا برای منطقه داشت و وزیر خارجه آن سال آمریکا با عنوان مدیترانه جدید از آن یاد کرد. این پیروزی را به بار دیگر به سازندگان آن تبریک گفته و از جانفشانی های صورت گرفته تقدیر می کنیم. این مناسبت باید یادآور قهرمانی ها و فداکاری هایی باشد که آن زمان در رسانه ها پخش شد.

این روحانی لبنانی اظهار داشت که دشمن صهیونیستی که در سال 2000 و 2006 شکست خورد هیچگاه بیکار ننشسته و در راستای انتقام جویی فعالیت می کند و هم اکنون نیز در حال بازیابی روحیه از دست رفته نیروهای خود برای هجمه مجدد به لبنان است.

امام جمعه بیروت با تأکید بر اینکه پروژه خاورمیانه جدید با پوشش قدیمی به پایان رسیده است، ادامه داد: این پروژه در پوشش جدیدی بازگشته است که چهره آن را هم اکنون در آشوب موجود در منطقه مشاهده می کنیم. این پروژه درصدد ترسیم منطقه جدیدی است که طی آن هیچ قدرتی در برابر رژیم صهیونیستی وجود نداشته باشد.

حجت الاسلام فضل الله با اشاره به آماده شدن ارتش لبنان برای آغاز عملیات نظامی علیه تروریست ها در شرق این کشور گفت: ارتش توان و امکانات لازم برای پایان تروریسم در کشور را دارد و تصمیم گیری در این زمینه نیز برعهده ارتش است. ارتش باید در تصمیم های خود آزاد باشد و سیاستمداران در این زمینه دخالت نکنند.

وی درباره اختلاف به وجود آمده درباره سفر برخی وزیران لبنان به سوریه خاطرنشان ساخت: این مساله باید در داخل دولت و به دور از جنجال های رسانه ای و انتخاباتی حل شود و مسؤولان مصالح ملی را در چنین مسائلی در نظر گیرند./980/ب901/د

ارسال نظرات