۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۵
کد خبر: ۵۱۷۳۹۸
حجت الاسلام تراشیون:

استمرار مادران بر ذکر و معنویت در دوران بارداری، عامل رشد روحی جنین است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت مراقبت های روحی، روانی و معنوی از جنین درون شکم مادر گفت: مادران در طی بارداری حتما ارتباط مستمر و مداوم با مفاهیم نورانی قرآن، ادعیه و مناجات داشته باشند.
حجت الاسلام تراشیون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون، استاد حوزه علمیه قم، عصر امروز در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که نگاه محبت آمیز مادر بر جنین اثرگذار است، گفت: امروز دانش علمی به اثبات این رسیده است که حالات روحی و روانی مادران اثرات مستقیم ذهنی بر جنین دارد.

وی در ادامه دوران بارداری و رحم مادر را اولین و موثرترین دوران تربیتی دانست چراکه مادر با نوع رفتار و منش خود مستقیما اثراتی بر فرزند دارد و تصریح کرد: اهل بیت به این دوره بارداری توجه ویژه و خاص داشتند.

حجت الاسلام تراشیون با بیان این که جنین در ماه ششم صدای بیرون رحم مادر را به خوبی می شنود، ابراز کرد: با این حال متاسفانه گاهی مادران به این قضیه توجه نداشته و بچه درون رحم را همچون جسمی ثابت و بی تحرک می دانند در حالی که گاهی حتی آنان در درون رحم مادر سعادت و یا شقاوتشان رقم می خورد و لذا مادران باید در دوران بارداری مراقبت کنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت مراقبت های روحی، روانی و معنوی از جنین درون شکم مادر خاطر نشان کرد: مادران در طی بارداری حتما ارتباط مستمر و مداوم با مفاهیم نورانی قرآن، ادعیه و مناجات داشته باشند چراکه منجر به رشد روحی آنان شده و در این دوران در فضای سرشار از آرامش قرار گرفته و از هرگونه محیط تنش زا دوری کنند.

مساجد مرکز برگزاری نشست های علمی و حل معضلات مردم باشد

وی با انتقاد از نهادینه شدن تفکری نادرست از مسجد در اذهان عمومی مردم اظهار کرد: متاسفانه امروز به محض بیان واژه «مسجد» بسیاری در اندیشه مراسم ختم و سالگرد می افتند که این به سبب نهادینه سازی غلط در اذهان بوده در حالی که باید مساجد مرکز برگزاری جلسات علمی و حل مشکلات و معضلات مردم جامعه باشند.

حجت الاسلام تراشیون با بیان این که مساجد را امروز برای کاربری ها مهمتر و ارزشمند تر باید اختصاص داد، گفت: باید از مسجد در ذهن همه مردم اثرات روحی و روانی خوبی در همه فواصل زندگی به جای بماند.

تزریق محبت در فضای خانواده جنین را نیز برخوردار می کند

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که زنان خانه را محیط آرامش کنند و همسران با یکدیگر ارتباطی از سر دوستی و صمیمت نزدیک برقرار کنند تا عواطف آنان جنین را نیز برخوردار کند، تصریح کرد: زنان محور آرامشند و می تواندن تا با تزریق این آرامش حتی جنین را از آن کلام شیرین و لطافت های روحی و وجودی خودشان بهره مند کنند.

وی سلامت روحی و روانی جنین در طول دوران بارداری را در گرو رفتارهای مسالمت آمیز و نزدیک زوجین در راستای رشد و معنوی روحی دانست و با بیان این که علاوه بر زنان، مردان نیز در این دوران نقش هایی دارند، بیان کرد: مردان باید لحظه لحظه دوران بارداری در کنار همسر خود تزریق محبت کنند و طوری نباشد که آنان برایشان غریبه و بیگانه شوند.

حجت الاسلام تراشیون با بیان این که امیر مومنان(ع) گاهی دست خود را بر شکم حضرت فاطمه معصومه(س) می گذاشتند و با جنین در شکم مادر ارتباط برقرار می کردند، از مردان خواست تا هرگز در طی این دوران حساس همسر خود را ترک نکنند و تلاش کنند تا  آنان را از هرگونه عوامل تنش زا دور کرده و با مشکلات جامعه مدارا کنند./864/پ۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات