۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۵۱۶۱۵۹
امام جمعه آغاجاری:

روح و شاخصه اصلی کنگره حج برائت از دشمنان است

امام جمعه آغاجاری گفت: روح و شاخصه اصلی موضوع حج ابراهیمی، مسأله سیاسی است که حجاج بیت الله الحرام در جهت برائت از دشمنان و کفار به آن بپردازند.
امام جمعه آغاجاری

حجت الاسلام سید میثم موسوی، امام جمعه آغاجاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فرارسیدن موسم حج ابراهیمی، اظهار داشت: مسأله مهم حج از واجبات مسلم دین مبین اسلام است که هر مسلمانی آرزوی تشرف به خانه خدا را دارد.

امام جمعه آغاجاری در ادامه بیان داشت: کنگره عظیم حج ابعاد مختلفی از قبیل بعد سیاسی، معنوی و اجتماعی دارد که برای امت اسلامی به ویژه از بعد سیاسی حائز اهمیت و سرنوشت ساز است.

رییس شورای فرهنگ عمومی آغاجاری ابراز داشت: در طول تاریخ اهل بیت علیهم السلام توجه ویژه ای به فریضه الهی و مناسک حج داشتند و این کنگره عظیم را پاس نگه می داشتند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به تاریخ اسلام و اهمیت حج ابراهیمی از نظر پیامبراسلام(ص)، افزود: حج برای امت اسلامی اهمیت ویژه ای در تاریخ داشت که حتی در دورانی، پیامبراسلام(ص) با کفار صلح کردند که مسلمانان آن زمان موسم حج را به جا بیاورند و این نشان دهنده اهمیت این کنگره عظیم جهان اسلام از دیدگاه رسول اکرم(ص) است.

امام جمعه آغاجاری با سیاسی خواندن کنگره عظیم حج و لزوم پرداختن به آن در این موسم بزرگ، اظهار داشت: روح حج و شاخصه اصلی آن مسأله سیاسی است که می تواند خون تازه ای به کالبد جهان اسلام ببخشد یعنی برائت از کفار و دشمنان و البته زنده نگه داشتن شعائر اسلامی در این نمایش بزرگ حج ابراهیمی سرلوحه موضوع سیاسی حجاج بیت الله الحرام قرار بگیرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی آغاجاری در پایان ابراز داشت: حجاج بیت الله الحرام به ویژه حجاج ایرانی از این فرصتی که نصیب آنها شده به طور مطلوب درجهت معنویات و بصیرت افزایی سیاسی استفاده کنند و از لحاظ عرفانی به خدای خود نزدیک شوند./9453/ت303/ب1

ارسال نظرات