۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۵۱۶۰۳۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

دولت ریشه کنی فقر و ارتقای سطح زندگی مردم را در اولویت قرار دهد

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم ایمان، اخلاص و اخلاق آنها را تحت تأثیر قرار می دهد، گفت: دولت ریشه کنی فقر و ارتقای سطح زندگی مردم را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در خطبه های عبادی و سیاسی بجنورد که در محل مصلی شهر بجنورد برگزار شد، با اشاره به مراسم تنفیذ ریاست جمهوری و با تبریک میلاد باسعادت ثامن الائمه امام رضا (ع)، اظهار داشت: رییس جمهور و کابینه جدید برای رفع مشکلات معیشتی مردم از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و در این زمینه توصیه های رهبر معظم انقلاب را الگوی رفتاری خود قرار دهند.

وی افزود: توصیه های دلسوزانه رهبر معظم انقلاب در رفع مشکلات معیشتی مردم و ریشه کنی فقر بسیار راه گشا و مؤثر است و اگر دولت جدید همه این نکات را سرلوحه رفتار و برخورد خود قرار دهد در زمینه رفع این مشکلات بسیار موفق می شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: نباید در جامعه اسلامی فقر و تنگدستی به حدی برسد که مردم مستأصل و درمانده شوند این مردم شایسته بهترین زندگی هستند، چراکه امکانات بسیاری در ایران وجود دارد و اگردرست مدیریت شود مشکلات معیشتی، فقر و تنگدستی مردم برطرف می شود.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: این مردم بارها در شرایط حساس امتحان خود را در دفاع از انقلاب و ارزش های اسلامی پس داده اند و رییس جمهور هم باید با حفظ انسجام ملی قدر این سرمایه بزرگ را دانسته و در راستای رفع مشکلات آنها جدی و مصمم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با تأکید بر نقد پذیری مسؤولان، تصریح کرد: نقد سبب روشنگری مسؤولان در زمینه رفع مشکلات و دغدغه های مردم شده و زمینه کار بهتر و صادقانه تر را فراهم می کند پس نباید از نقد و منتقدان ناراحت شد و به آنها برچسب زد.

وی غافل نشدن از دشمن را یکی دیگر از وظایف مهم دولت دوازدهم برشمرد و خاطرنشان کرد: دشمنان همیشه برای ضربه زدن به نظام اسلامی از یکدیگر پیشی می گیرند و در این راه آمریکا به عنوان سردمدار کفر و خیانت هیچوقت قابل اعتماد نیست.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار داشت: بدعهدی‌های آمریکا در برجام نمونه بارز خوی خیانتکار آمریکا است که هر روز یا یک بهانه ایران را تحریم کرده و روح برجام را نقض می کند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به حضور 1500 جهادگر بسیجی در روستاهای زلزله زده استان، خاطرنشان کرد: بیش از 1500 جهادگر بسیجی از نقاط گوناگون کشور بدون هیچ چشمداشتی  برای کمک مردم زلزله زده استان  به مناطق زلزله زده  اعزام شده اند و لازم است در این زمینه مسؤولان هم کوتاهی نکرده و با حمایت همه جانبه خود از این جوانان حمایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با گرامیداشت روز خبرنگار و تسلیت شهادت خبرنگار شهید صارمی گفت: خبرنگاران با روشنگری خود ادامه دهنده راه انبیا هستند و با گزارش صحیح و عادلانه خود در خدمت انقلاب  و مردم انقلابی ایران هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: خبرنگاران با خبرهای سازنده خود به مسؤولان کمک می کنند تا با بینش و آگاهی مسؤولیت خود را به نحو احسن انجام دهند و مسؤولان هم باید در این راه افزون بر حمایت از خبرنگاران از تکریم و احترام گذاشتن به آنها کوتاهی نکنند./9314/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات