۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۱۵۵۶۱
آیت الله طباطبایی نژاد:

سوء مدیریت ها بیش از دشمنان به ما ضربه می زند

نماینده ولی فقیه در اصفهان از برخی سوء مدیریت ها گلایه کرد و گفت: منابع ما محدود است، اما آنچه بیش از کمبودها به ما ضرر می زند عدم مدیریت بهینه منابع موجود است.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امروز در دیدار رییس و اعضای خیریه بیمارستان الزهرا(س) گفت: روش توزیع یارانه ها در کشور اشتباه است، دولت اسلامی باید برای پرداخت یارانه به دنبال مستمندان باشد نه اینکه برای حذف از یارانه ها به دنبال ثروتمندان بگردد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بخش عظیمی از ثروت کشور باید برای پرداخت یارانه ها هزینه شود، از این رو دولت از پرداختن به کارهای زیربنایی و ضروری عاجز است.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: این اشتباه در طرح تحول سلامت نیز تسری پیدا کرده از این رو همچنان قشر نیازمند جامعه با مشکل روبرو هستند و بهره چندانی از این طرح نمی برند.

در ابتدای این دیدار دکتر مجید رضوانی، رییس بیمارستان الزهرا (س) از مشکلات پیش روی بیمارستانهای دولتی گفت و افزود: پس از اجرایی شدن طرح تحول سلامت و کم شدن سهم بیمار از خدمات بیمارستانی، افرادی که تا آن زمان هزینه برخی درمانها را نداشتند به سمت بیمارستانها سرازیر شدند و امکانات محدود بیمارستانها پاسخگوی نیازهای آنها نیست.

رضوانی تصریح کرد: از آنجایی که این بیمارستانها متعلق به دولت است، خیرین کمترین ورود پیدا می کنند و این در حالی است که تعداد قابل توجهی از مراجعان بیمارستانی توان پرداخت همین حداقل هزینه را هم ندارند.

رییس بیمارستان الزهرا (س) بدهی های بیمه ها را مزید بر مشکلات بیمارستانها دانست و اظهار داشت: عامل دیگری که خدمات رسانی به بیماران و پرسنل بیمارستان را دچار خلل می کند، بدهی های بیمه است.

وی با بیان این مطلب که بیمارستان الزهرا (س) بزرگترین بیمارستان استان و جزء 10 بیمارستان بزرگ کشور است، خاطرنشان کرد: عدم وجود نقدینگی، ضررهای متعددی چون خرید تجهیزات با قیمت بالاتر، تأخیر در پرداخت حقوق پرسنل و نارضایتی بیمران را در پی خواهد داشت.

رضوانی در ادامه گفت: درصد افزایش بیماران با درصد افزایش پرسنل پزشکی و پرستاری متناسب نیست و الان در مراکز بیمارستانی با کمبود پزشک و پرستار مواجه هستیم.

رییس بیمارستان الزهرا (س) رسیدگی به مشکلات بیمارستانها را خواستار شد و افزود: بخشی از مشکلات مردم در بیمارستان با حضور پر رنگ تر خیران به فضل الهی مرتفع خواهد شد./1305/پ202/ب1

ارسال نظرات