۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۵۱۵۲۸۴
رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی:

هویت شیعی ما با کتابخوانی عجین شده است

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه هویت شیعی ما با امر کتابخوانی عجین شده است، گفت: در هر جایی نامی از اهل‌بیت(ع) به میان می‌آید موضوع علم و کتابخوانی هم در آن وجود دارد؛ از این رو بسیاری از علما در راستای گسترش و بسط امر کتابخوانی تلاش کردند.
حجت الاسلام گنابادی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی ظهر امروز در آئین اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی که در تالار همایش کوثر برگزار شد با اشاره به اینکه جای بسی خوشحالی دارد که جشن‌های مرتبط با اهل‌بیت(ع) با کارهای فرهنگی تلفیق شده است اظهار داشت: خوشبختانه بعد از انقلاب ما شاهد برپایی جشن‌های زیادی به نام ائمه هستیم که اصولا با کارهای فرهنگی نیز عجین است.

وی ادامه داد: هویت شیعی ما با امر کتابخوانی عجین شده است، برای نمونه در هرجایی نامی از امام صادق(ع)، امام رضا(ع) و حضرت مهدی(عج) به میان می‌آید جای کتابخوانی در آن کم نیست، از این رو در راستای گسترش و بسط امر کتابخوانی بسیاری از علمای اسلام تلاش کردند.

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی تاکید کرد: ما برای ترویج فرهنگ کتابخوانی تا مرز شهید دادن نیز رفته‌ایم و این امر درجه اهمیت موضوع کتابخوانی را نشان می‌دهد، از این رو برای بسط و گسترش فرهنگ رضوی نیز با سیاست‌ گذاری‌های راهبردی می‌توان این امر را میسر ساخت.

حجت الاسلام گنابادی یادآور شد: از سال 1327 بنابر گزارش آستان قدس رضوی ما شاهد کتابخانه رضوی در حرم مطهر امام رضا(ع) بوده‌ایم، همچنین اسناد وقفی آستان بیانگر حضور کتابخانه از سال 861 قمری است، با این وجود امروز آستان قدس رضوی یک کتابخانه مرکزی، 28 کتابخانه در سراسر کشور و یک کتابخانه در هندوستان دارد.

وی افزود: کتابخانه آستان رضوی از سال 1347 به بعد با 28 هزار و 800 مترمربع فعالیت می‌کند، از جمله دستاوردهای این کتابخانه می‌توان به 16 هزار نسخه خطی و وقفی اشاره کرد که توسط رهبر معظم انقلاب به این کتابخانه اهدا شده است.

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی در حوزه نشر پیشرفت کرده است، خاطرنشان کرد: امروز هشت هزار و 800 عنوان، 12 هزار و 500 جلد کتاب در آستان قدس رضوی منتشر شده است که این میزان در دوران پیش از انقلاب تنها 28 عنوان کتاب بوده است.

حجت الاسلام گنابادی در پایان گفت: امیدوارم با هم‌افزایی روز افزون بین نهادهای گوناگون کشور در حوزه نشر، توزیع و کتابخوانی شاهد اتفاقات جدید و نو در حیطه سیره رضوی باشیم./816/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات