۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۱
کد خبر: ۵۱۵۱۶۰
آیت الله عالمی:

تمام دستورات حج وحدت آفرین است

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که همه حجاج باید دستورات وحدت آفرین حج را انجام دهند، گفت: وحدت آفرینی در تمام احکام، اعمال و اذکار حج نهفته است.
آیت الله عالمی

آیت الله حسن عالمی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حج را فرصتی مهم برای ایجاد وحدت و همدلی امت اسلامی دانست و گفت: بخشی از فلسفه حج ایجاد وحدت بین مسلمین است.

وی افزود: این مسأله به دلایل مختلف در برنامه های حج مورد تأکید قرار گرفته است، در حج همه مسلمانان یک لباس و یک شعار دارند و به حضرت حق تعالی لبیک می گویند، همه افراد دور کعبه طواف می کنند و تمامی دستورات در حج وحدت آفرین است.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که همه حجاج باید دستورات وحدت آفرین حج را انجام دهند تا این عبادت آن ها درست باشد، اظهار داشت: وحدت آفرینی در تمام احکام، اعمال و اذکار حج نهفته است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی برخی کشورها عامل تفرقه بین مسلمانان است، امیدواریم شاهد برگزاری حج واقعی یعنی حج ابراهیمی باشیم، زیرا حج ابراهیمی همه مسلمانان را بر انسجام، وحدت، پاکی، توحید، تقوا و خدا پرستی دعوت می کند.

آیت الله عالمی ابراز داشت:حج یک واجب عظیم الهی است، در روایات آمده که اگر بر کسی حج واجب شود و آن را انجام ندهد قطعا اهل عذاب است.

وی عنوان کرد: روایات می فرماید تمام گناهان حاجی پس از اتمام فریضه حج پاک می شود، مسلمانان از چنین نعمت عظیم الهی نباید صرف نظر کنند، البته گاهی از اوقات شرایط ایجاب می کند که برخی از مسلمین حج نروند، اگر انسان بداند در حج جانش در خطر است چنین حجی فوریت ندارد و می تواند در سال بعد برود.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: تشخیص موضوع این مسأله بر عهده مسؤولانی که مسائل را تجزیه تحلیل می کنند، است. مسؤولان باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که مردم ضمن استفاده از ظرفیت عظیم و معنوی حج، امنیت داشته باشند./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات