۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۵۱۵۰۵۲
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد:

طرح اوقات فراغت بهترین فرصت برای تبیین مبانی دینی است

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: باید روحانیان مبلغ و مبلغات دین، طرح غنی‌سازی اوقات فراغت نهاد تبلیغات اسلامی را بهترین فرصت برای انتقال و تبیین مبانی اسلام بدانند.
حجت الاسلام هدایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در دیدار روحانیان اعزامی به طرح غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی، بر استفاده مناسب از این ظرفیت تأکید کرد و افزود: درواقع اوقات فراغت بهترین فرصت برای انتقال و تبیین مبانی دینی است.

وی اضافه کرد: طرح غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی در بجنورد در قالب ۹ کانون تبلیغی فرهنگی، ۴۰ مؤسسه قرآنی و خانه قرآن، ۱۸ بوستان و هشت کاروان دین، نشاط و زندگی با برنامه‌های متنوع در مساجد و اماکن مذهبی سطح شهر و روستا اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام هدایتی اظهار کرد: برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت متشکل از کلاس‌های احکام، عقاید، مسابقات فرهنگی و ورزشی، گفتمان‌های دینی و بصیرتی، صحت قرائت نماز و قرآن در رشته‌های تجوید، روخوانی، لحن، صوت و قصص قرآن است.

وی با اشاره به اینکه در پایگاه‌های اوقات فراغت شهرستان درمجموع بیش از ۱۰۰ کلاس مختلف تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: قریب به ۶۰ مبلغ و مبلغه مرتبط با سازمان تبلیغات اسلامی در این پایگاه‌ها مشغول به فعالیت هستند.

حجت‌الاسلام هدایتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توزیع اقلام فرهنگی و قرآنی در بین مؤسسات و خانه‌های قرآن بجنورد، گفت: اقلام فرهنگی و قرآنی ویژه مؤسسات و خانه‌های قرآن تهیه شده و به‌زودی برای توزیع در اختیار مسؤولان قرآنی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هدف از این اقدام تجهیز ۴۰ مؤسسه و خانه قرآن و حل مسائل و مشکلات فرهنگی و قرآنی آنها برای برگزاری بهتر کلاس‌های قرآن است، خاطرنشان کرد: این اقدام شامل صندلی آموزشی، کامپیوتر، تخته وایت برد، قرآن قلمی و رحل‌های جدید قرآنی است که در اختیار خانه‌های قرآن فاقد امکانات گذاشته می‌شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی بجنورد با بیان اینکه رفع بی‌سوادی قرآنی همچنان وظیفه اصلی مؤسسات قرآنی است، تصریح کرد: آموزش مفاهیم، سبک زندگی قرآنی و قرائت در سه سطح روخوانی، روان‌خوانی و فصیح خوانی با همکاری 40 مؤسسه قرآنی در بجنورد صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در بعضی از نقاط بی‌سوادی قرآنی وجود دارد افزود: مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن در سطح شهرها و روستاها وظیفه دارند این کمبود را پیگیری کرده و درصدد رفع آن باشند.

حجت‌الاسلام هدایتی گفت: برگزاری اردوهای تفریحی و زیارتی از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی ویژه برگزیدگان طرح‌های منتخب قرآنی نیز برنامه‌ریزی شده و هرساله اجرا می‌شود./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات