۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۵۱۴۹۳۲
امام جمعه موقت ایلام:

پوشیدن لباس احرام انسان را از منیت خارج می کند

حجت الاسلام مرادبیگی گفت: درک عمیق و بیان اسرار حج نیازمند فکر وسیع است و پوشیدن لباس احرام انسان را از منیت خارج می کند.
بیت الله، کعبه، مسجد الحرام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام وعد مرادبیگی، مدیر حوزه علمیه استان ایلام، عصر امروز در مسجد ابوالفضل(ع) این شهر اظهار داشت: درک عمیق و بیان اسرار حج نیازمند فکر وسیع است و پوشیدن لباس احرام انسان را از منیت خارج می کند.

وی افزود: مراسم باشکوه حج افزون بر اینکه تمام حرکاتش عبادت است و باید به قصد تقرب به خداوند انجام پذیرد جنبه هدایتگری دارد و هر یک از اعمال آن به گونه ای است که حاجی را ارشاد و هدایت می کند.

امام جمعه موقت ایلام با بیان اینکه خداوند در سوره آل عمران می فرماید؛ نخستین خانه ای که برای مردم بنا شده همانی است که در مکه است، گفت: کعبه خانه ای است که برای همه جهانیان مایه برکت و هدایت است و در آنجا آیات روشنی از مقام ابراهیم(ع) بوده و هرکس داخل آن شود در امان است.

وی با اشاره به سخنان امام راحل در مورد حج تصریح کرد: امام خمینی(ره) درباره اهمیت حج می فرمایند؛ حج کانون معارف الهی است و مناسک حج مناسک زندگی است و ایشان حج را بسان قرآنی می داند که همه از آن بهره مند می شوند.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام تاکید کرد: طواف و چرخیدن گرد خانه خدا تمرین اطاعت و تسلیم بی چون و چرا در برابر حق و پشت پا زدن به همه زرق و برق های مادی و پشت کردن به کاخ های شیطانی است که باید به طور دقیق و حساب شده و آگاهانه انجام گیرد.

وی افزود: از جمله مسائلی که در حج بر آن تاکید شده نیکوسازی رفتار فردی و اجتماعی است و اهمیت این موضوع به قدری است که در متن احکام حج و قرآن کریم توجه زیادی به آن شده است.

حجت الاسلام مرادبیگی ابراز داشت: حج گذار باید از لحظه احرام تا پایان مراسم پرشکوه حج از هرگونه فکر و عمل منفی در رفتار و گفتار خود دوری کند و جز یاد خدا و سخن زیبا چیزی به زبان نیاورد.

امام جمعه موقت ایلام در پایان یادآور شد: بنابراین ضرورت دارد که زائر خانه خدا در کنش های مثبت و منفی خود در بعد فردی و اجتماعی مراقب باشد که مرتکب خلاف نشود با ماموران داخلی و خارجی، همسفران، حاجیان سایر کشورها، خدمه فرودگاه و منزل و همه و همه رفتار خوش و اسلامی داشته باشد و کسی را از خود نرنجاند و بهداشت فردی و اجتماعی را مراعات کند و از هر نوع کمکی به همراهان دریغ نکند./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات