۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۵۱۴۴۶۴
مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی مطرح کرد؛

انتقاد از برداشت مغرضانه فعالان مجازی از واژه آتش به اختیار

حجت الاسلام والمسلیمن نظافت با انتقاد از برداشت های مغرضانه عده ای در فضای مجازی از واژه آتش به اختیار گفت: یکی از مهمترین شروط آتش به اختیار این است عقلانیت بر آن حاکم باشد و احساسی و خودمحورانه عمل نشود.
حجت الاسلام نظافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد نظافت، مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج)، امشب در برنامه تلویزیونی گرا با بیان این که واژه آتش به اختیار ریشه دینی دارد گفت: رسول خدا(ص) اینطور فرمود که كُلُّكُم راعٍ و كُلُّكُم مَسؤولٌ یعنی همه شما نسبت به زیر دستان خود مسؤول و موظف هستید.

وی با بیان این که در این خصوص رسول خدا دامنه مسؤولیت را بر دوش همه می گذارند و آن را منحصر به جمعی خاص از مسؤولین نمی کنند، تصریح کرد: مسئولین رسمی بار را از دوش بقیه مردم بر نمی دارند و امکان دارد در رسالت خود کوتاهی کنند اما کوتاهی آنان دلیل بر این نمی شود که ما کوتاهی کنیم و لازم است تا همه مردم مشارکت کنند.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) با بیان این که یک رکن اساسی انقلاب نیز همین مشارکت همگانی بوده و هست، ابراز کرد: زمان شاه خانواده های مذهبی خودشان مراقبت دو چندان دینی داشتند چون پشتوانه ای در نظام وجود نداشت و همه برای حفظ دین می کوشیدند اما امروز به نظام اسلامی توکل کرده اند در صورتی که باید همه خودجوش برای کار فرهنگی پیش بیایند.

حجت الاسلام والمسلمین نظافت با بیان این که واژه آتش به اختیار نمایانگر نارضایتی رهبر انقلاب از مسؤولین است چرا که آنطور که باید و شاید اقدام نکرده اند، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود به این اشاره کردند که مسئولین خود را امروز به آب و آتش نمی زنند و باید خود مردم مستقیما در برابر تهاجم فرهنگی غرب ورود کنند.

وی با بیان این که نبرد حق و باطل از روز نخست خلقت آغاز شده و امروز با پایان جنگ سرد و سخت دشمنان به نبرد فرهنگی و اقتصادی عمیق و گسترده مشغولند، بیان کرد: ما نیز باید حالت نظامی و جنگی به خودمان بگیریم و حالت جنگ از آن جنس باشد.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) با بیان این که آتش به اختیار به معنای پرهیز از هرگونه بهانه گیری و کار خودجوش فرهنگی تمیز برای مقابله با این تهاجم فرهنگی دشمنان نظام است، اظهار کرد: تاریخ ثابت کرده که در هر زمینه ای مردم وارد شدند با کمترین هزینه بیش ترین بازده را داشته و در حقیقت واژه آتش به اختیار منافع ملی را در نظر می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نظافت با انتقاد از عملکرد مسؤولین در مدیریت کارهای فرهنگی گفت: مقام معظم رهبری هر گونه دفاعی که دارند از کلیات نظام است اما اشتباهات را توجیه نمی کنند و همواره به مسئولین تذکر می دهند.

وی با بیان این که تا کنون انتقاد رهبری از دولت های گوناگون نسبت به همه بوده و تلاش کردند ناامیدی  ایجاد نشود، اظهار کرد: امروز همه باید مهمات فراهم کنند و بجنگند چراکه تجارب نشان داده آن کارهایی که مخلصانه با بودجه کم آغاز شده برکتش بیش تر است و بی شک در کارهای آتش به اختیار فرد طرح و برنامه دارد و کاری را خودجوش شروع می کند و نتیجه می گیرد.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) با بیان این که این وعده خداوند است که اگر خدا را یاری کنید کمکتان کرده و شما را ثابت قدم می کند، خاطر نشان کرد: آتش به اختیار قضیه قدیمی و سابقه دار است که چون عده ای بنای هجوم به رهبری را داشتند در میان جامعه و به خصوص در فضای مجازی برجسته شد که باید جریان های فرهنگی نسبت به این هجمه هشیار باشند.

حجت الاسلام والمسلیمن نظافت با انتقاد از برداشت های مغرضانه عده ای در فضای مجازی از واژه آتش به اختیار گفت: یکی از شروط آتش به اختیار این است عقلانیت بر آن حاکم باشد و احساسی و خود محورانه عمل نشود؛ که متاسفانه هجوم عده ای به سفارت عربستان در مشهد دقیقا عکس رفتاری عقلانی بود و ما را بدنام کرد.

وی ادامه داد: در حقیقت یکی از شروط آتش به اختیار این است که کار را بدتر نکنیم و بدانید یکی از مهمترین شئون آتش به اختیار تشخیص اولویت ها بوده و اولویت در گرو باز کردن گره های اصلی است.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) با بیان این که رهبری می گوید به تفکر انقلابی مقید به اخلاق پایبند باشید اما خود را متکی  به قرارگاه ها نکنید، تصریح کرد: بدنه انقلابی متخصص باید کارهای اثر گذار کرده، مشورت کنند و در هیچ یک از رفتارها خودسری نداشته باشند اما با عقلانیت و استدلال آنجایی که احساس نیاز می کنند خودجوش ورود کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نظافت با بیان این که در آتش به اختیار همه باید توانشان را به کار بگیرند، افزود: آن کسانی که به دنبال اختراع، نوآوری و ابتکار رفتند، فرهنگسازی در کاهش مصرف کردند و یا در جشنواره عمار با هزینه خودشان فیلم ساختند کسانی بودند که آتش به اختیار عمل کردند و مسئولین هرگز از ترس از دست دادن میز و مسئولیت از ورود به این فضا دریغ نکنند.

وی با تمجید از رفتار هدیه دادن گل از سوی بانوان چادری به زنان بد حجاب، این رفتار را نمونه و مصداق بارز عملی واژه آتش به اختیار دانست و با بیان این که آتش به اختیار باید در سطح گسترده تری اجرا و پیاده شود، ابراز کرد: به نظر، دولت ها باید تا آنجا که می توانند از این ظرفیت و توان نیروهای جهادی آتش به اختیار استفاده کنند./864/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات