۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۲
کد خبر: ۵۱۴۴۵۱
امام جمعه موقت کاشان:

باد مأمور خدا برای زمین گیر کردن آمريكا یی ها در طبس بود

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: در حادثه طبس كه توطئه بزرگي از سوي يك به اصطلاح ابرقدرت جهان در حال انجام بود، باد از سوي خداوند مأمور شد و همه نقشه هاي آنها را نقش برآب و آمريكايي ها را زمين گير كرد و در آتش عذاب خداوند سوزانيد.
حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار جمعه شب در جلسه تفسير قرآن كه در مسجد آيت الله رضوي كاشاني در خيابان ملامحسن فيض كاشاني برگزار شد در تفسير سوره مرسلات، گفت: خداوند وقتي در قرآن به موضوعي سوگند ياد مي‌كند هم نشانه اهميت آن چيزي است كه به آن سوگند ياد كرده است و هم اينكه آن چيزي را كه خداوند به آن سوگند ياد كرده است مهم است.

وي افزود: در اين پنج سوگند ‹‹وَالْمُرْسَلَاتِ عُرْفًا، فَالْعَاصِفَاتِ عَصْفًا، وَالنَّاشِرَاتِ نَشْرًا، فَالْفَارِقَاتِ فَرْقًا، فَالْمُلْقِيَاتِ ذِكْرًا›› تفاسير مختلفي است كه تفسير برخي از آنها ملائكه هستند و برخي نيز تفاسير ديگر از جمله ويژگي‌هاي مختلف باد اشاره شده است و در اين آيات به باد سوگند ياد كرده است.

حجت الاسلام اسلامي تبار، سوگند خداوند به باد را بيانگر نقش مهم باد درحيات بشر دانست و ادامه داد: بسياري از نعمت‌هاي خداوند را متوجه نمي شويم و آن را درك نمي كنيم و برخي از نعمت‌هاي خداوند را هم كه درك مي‌كنيم و متوجه مي شويم اما توجهي به اهميت نعمت‌هاي خداوند نداريم.

وي افزود: ميليونها سال است كه شبانه روز درحال تغيير است و ميليونها سال است كه بشر خلق شده است و نسلهاي بشريت درحال تغيير است، اما انسان توجهي به اين موضوعات كه خداوند در قرآن به آن قسم ياد كرده است ندارد.

امام جمعه موقت كاشان با اشاره به اينكه خداوند در اين آيات به اهميت باد  اشاره كرده است، گفت: باران نقش مهمي در حيات انسان دارد و حيات تمامي جانداران روي زمين وابسته به باران است، بنابراين در فعل و انفعالات تابش خورشيد و دريا، ابر توليد مي شود و با وزش باد ابرهاي متراكم و سپس به مناطق ديگر حركت مي دهد وتبديل به باران مي كند.

حجت الاسلام اسلامي تبار ابراز کرد: ابرها بعد از بارش در منطقه اي از سوی بادها به مناطق ديگر برده مي شوند و اين پروسه ادامه دارد، اما چنانچه جريان باد وجود نداشت ابرها بر فراز دريا ثابت مي ماند و يا اگر ابر در منطقه اي ثابت بود و مي باريد اما باد آن را جابجا نمي‌كرد باران تبديل به سيلاب مي شد.

وي افزود: خداوند در اين آيات به اين مراحل و فعل و انفعالات ابر و باد و باران اشاره مي‌كند و مي فرمايد، قسم به بادهايي كه پي در پي و متوالي فرستاده مي شود و قسم به تند بادها كه ابرها را در يك مكان جمع كرده و تبديل به ابر بزرگي مي شود و در مناطق مختلف منتشر مي‌كند.

امام جمعه موقت كاشان، گفت: زماني كه باد ابرها را به مناطق مختلف هدايت كرد و در اين مناطق باريد بعد از باريدن در منطقه اي بار ديگر بادد ابرها را پراكنده مي‌كنند، بنابراين اگر بادها نبودند و ابرها در يك جا ساكن بودند، باران كه رحمت الهي است تبديل به سيلاب و عذاب الهي مي‌شد كه برخي از مناطق نيز باران تبديل به سيلاب و خسارات زيادي مي‌شود.

حجت الاسلام اسلامي تبار با اشاره به اينكه خداوند اگر قصد عذاب بندگانش را داشته باشد باران و باد را مأمور مي‌كند تا بندگانش را عذاب كند، يادآور شد: خداوند 8 روز باد را بر قوم ثمود مسلط  كرد و قوم ثمود را عذاب كرد.

به گفته وي، در حادثه طبس كه توطئه بزرگي از سوي يك به اصطلاح ابر قدرت جهان در حال انجام بود، باد از سوي خداوند مأمور شد و همه نقشه هاي آنها را نقش برآب كرد و آمريكايي ها  را زمين گير كرد و در آتش عذاب خداوند سوزانيد.

حجت الاسلام اسلامي تبار يادآور شد: باد مأمور رحمت خداوند است اما همين باد هركجا كه خدا اراده كند، مأمور عذاب از سوي خداوند است، چرا كه همه عالم در قدرت خداوند است.

امام جمعه موقت كاشان گفت: خداوند مي فرمايد، قسم به بادهايي كه ابرهاي باران زا را بعد از زمان مشخصي باريدن در منطقه اي، آنها را متفرق مي‌كند و هواي ابري و باراني را تبديل به هواي صاف مي شود، بنابراين خداوند با با اين برنامه ها، ياد خدا را در دلها زنده مي‌كند تا متوجه باشد همه چيز دست خدا است.

حجت الاسلام اسلامي تبار در ادامه با اشاره به اينكه اگر خداوند در اين آيات به باد قسم مي خورد براي اين است كه اهميت باد و نقش مهم باد در حيات بشر را متذكر شود، بیان کرد: آبياري كره زمين به وسيله باران و بارور كردن گياهان از نشانه هاي اهميت باد است چرا كه گياهان و برخي از درختان براي توسعه و گسترش خود از باد براي پراكنده كردن و گرده افشاني استفاده مي‌كنند.   

وي افزود: خداوند در قرآن مي فرمايد ‹‹وَأَرْسَلْنَا الرِّيَاحَ لَوَاقِحَ›› ما بادها را براي باروركردن فرستاديم و اين تنها يكي از آثار و دستاوردهاي باد است.

امام جمعه موقت كاشان يكي از آثار باد را تلطيف هوا خواند و با اشاره به اينكه برخي از مناطق  هوا به شدت گرم و برخي از مناطق نيز  هوا به شدت سرد است، اظهار داشت: وزش باد هواي گرم را  به مناطق سرد منتقل مي‌كند و بر عكس آن هواي سرد را به مناطق گرم منتقل مي‌كند و هوا را معتدل مي‌كند.

حجت الاسلام اسلامي تبار از جابجايي هوا به عنوان يكي ديگر از آثار باد نام برد و افزود: آلودگي هوا در كلان شهرها و شهرهاي صنعتي شرايط  زندگي را براي مردم به ويژه بيماران قلبي و تنفسي سخت و دشوار مي‌كند، اما رحمت خداوند به صورت باد و وزش باد شامل حال انسان مي شود و هواي آلوده را با خودش مي برد و هواي تميز و سالم و پاك جاي هواي آلوده را مي‌گيرد.

به گفته وي، كلان شهري كه از آلودگي هوا شرايط سختي را مي گذارند اگر وزش باد و باران نباشد هيچ ابر قدرتي توان جابجايي هواي آلوده را با هواي پاك و سالم را دارد.

امام جمعه موقت كاشان يادآور شد: يكي از آثار باد توليد امواج دريايي است چرا كه موجودات زنده دريايي نياز به اكسيژن دارند، بنابراين اگر وزش باد نباشد آب دريا راكد مي شود و با تمام شدن اكسيژن آب دريا جانداران دريايي تلف مي‌شوند، از اين رو ورزش باد در پهنه دريا آب را متلاطم مي‌كند و با اكسيژن مخلوط مي‌شود.

حجت الاسلام اسلامي تبار افزود: مفسرين مي‌گويند خداوند متعال در آيات به باد سوگند ياد كرده است تا توجه بشر را به اين پديده مهم و حياتي در طبيعت جلب كند./1307/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات